א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אירופה ביטלה את החלטתה: "תומכת בקיום ברית מילה"

לאחר החלטה מ-2013 של מועצת אירופה שלא לאפשר קיום ברית מילה, החליטה היום המועצה לחזור בה • לביטול האיסור קדמה פעילות נמרצת מצד יו"ר הכנסת אדלשטיין • ומי ייצג את ישראל בדיונים? ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ

אירופה ביטלה את החלטתה: "תומכת בקיום ברית מילה"
יונתן סינדל, פלאש 90


מליאת מועצת אירופה בשטרסבורג קיבלה החלטה שמבטלת החלטה קודמת של אחת מועדות המועצה שקראה למדינות אירופה לקדם חקיקה שאוסרת ברית מילה.

הביטול בא בתום שנתיים של פעילות מאומצת של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, חברי כנסת מכל סיעות הבית והיועץ המדיני לכנסת עודד בן-חור, אישרה אמש ברוב גדול האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה הצעת החלטה, לפיה היא תומכת בקיום מנהג הברית מילה כחלק מחופש הדת והפולחן.

החלטה זו גוברת על החלטת מועצת אירופה מאוקטובר 2013, לפיה היא מתנגדת לקיום ברית מילה בשל "פגיעה בשלמות הפיזית והרוחנית של ילדים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אני שמח שמאבקה העיקש של כנסת ישראל ושל חברי הכנסת הרבים, יהודים ומוסלמים, שהשתתפו בפגישות רבות עם חברי מועצת אירופה וקיימו מסעות הסברה בנושא ביוזמת הכנסת ובשיתוף משרד החוץ, רבנים וקהילות יהודיות, נשא פרי.

"למן הרגע הראשון היה ברור שהמלצתה של מועצת אירופה היא שערורייתית, בלתי הגיונית ופוגעת באופן בוטה בחופש הדת של רבים. אני מקווה שלא נידרש בעתיד להיאבק על זכויות אלמנטריות כמו נושא הברית מילה"

ח״כ עיסאוי פריג׳ (מרצ) ייצג את ישראל והכנסת בדיונים ונשא נאום מול מליאת המועצה בנושא, פריג׳ (מרצ): "החלטת מועצת אירופה הינה ניצחון השכל הישר. הויכוח על עריכת ברית המילה הוא לגיטימי, אך ראוי שמתנגדי המנהג עתיק היומין ינהלו את מאבקם באמצעות חינוך והסברה ולא ינסו לכפות את דעתם באמצעות חקיקה".
אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד