י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

פוטין לא עוצר בסוריה: "נשקול גם תקיפה אווירית בעיראק"

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מתנגח במערב ואומר: "הידיעות לפיהן נפגעו אזרחים אינן נכונות" • המימשל הרוסי הבהיר כי לא יפעל במשותף עם ארה"ב וישקול גם תקיפה בעיראק • ראש ממשלת עיראק קורא לרוסים: "בואו לסייע גם לנו"

פוטין לא עוצר בסוריה: "נשקול גם תקיפה אווירית בעיראק"
טוויטר


המלחמה הקרה: למרות הביקורת המערבית, רוסיה שוקלת לתקוף גם בעיראק: בכיר במשרד החוץ הרוסי איליה רוג'צב הודיע היום (ה') כי "אם שלטונות עיראק יפנו למוסקבה בבקשה לפעול נגד דאעש גם בשטחה, נבחן ההיתכנות הצבאית והפוליטית למהלך שכזה".

ואכן, בראיון שנתן ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי לתכנית טלוויזיה אמריקנית הוא הזמין את פוטין וצבאו לתקוף בעיראק את ה'מדינה האסלאמית' והזכיר כי אלפי לוחמים צ'צניים מוסלמים, נלחמים בשורות המדינה האיסלאמית בעיראק.

משרד החוץ הרוסי גם הודיע כי רוסיה אינה מתכוונת לאחד כוחות עם הקואליציה המונהגת בידי ארה"ב נגד דעאש, והיא תפעל עצמאית נגד מטרות בסוריה שיראו בעיניה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גם תקף בחריפות את הטענות במערב, לפיהן הותקפו מטרות של ארגוני מורדים מתונים ונפגעו עשרות אזרחים, ולא במטרות של דאע"ש ואמר: "בהתייחס לשמועות ולפרסומים לפיהם כביכול האוכלוסייה האזרחית סובלת בשל ההתקפות שלנו, אנחנו מוכנים למתקפה תקשורתית שכזו. אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לכך שהידע הראשוני על כך שכוחותנו פגעו באזרחים הופיעה עוד לפני תחילת התקיפות שלנו".
רוסיה סוריה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד