כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו באו"ם: "תשאירו את ההתלהבות בדלת"

"מאז ההודעה על הסכם הגרעין, איראן הגבירה את קצב משלוחי הנשק לסוריה, כדי לחזק את משטרו הרצחני של אסד"

נתניהו נואם באו"ם. צילום: פלאש 90
נתניהו נואם באו"ם. צילום: פלאש 90


ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם הערב (ה') בעצרת הכללית של האו"ם, ומגנה את הסכם הגרעין עם איראן. "תשאירו את ההתלהבות שלכם בדלת", קרא נתניהו למנהיגי העולם.

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "לפני 31 שנים, כשגריר ישראל באו"ם, עמדתי כאן בפעם הראשונה. דיברתי אז נגד ההצעה של איראן לסלק את ישראל מהאו"ם. אז, כמו עכשיו, האו"ם היה אובססיבי נגד ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. סיימתי את אותו נאום בדברים: 'רבותיי, תבדקו את הפנאטיות שלכם'. שלושה עשורים אחרי, כראש ממשלת ישראל, אני שוב שמח לדבר מעל במה זו. אחרי שלושה ימים של נאומים שבהם מנהיגים שיבחו את הסכם הגרעין עם איראן, אני אומר עכשיו: תשאירו את ההתלהבות שלכם בדלת".

נתניהו המשיך ואמר כי "בזמן שמקלים בסנקציות ונותנים להם מיליארדי דולרים, זה מעודד את הטרור. מאז ההודעה על ההסכם, איראן הגבירה את קצב משלוחי הנשק לסוריה, שלחה יותר חיילים ממשמרות המהפכה לסוריה, שלחה עוד לוחמים שיעים לסוריה, כדי לחזק את משטרו הרצחני של אסד. איראן שלחה גם משלוחי נשק גדולים לח'ותים בתימן. בת בריתה חיזבאללה הבריחה טילי יאחונט וטיל SA 22 בחסות איראנית. הכול כדי לפגוע בכל מטרה ישראלית. איראן מסייעת לחמאס ולעזה לבנות מל"טים וכלי נשק מתקדמים כדי לפגוע בנו. היא שולחת גם אנשים לרמת הגולן כדי לפגוע בחיילינו ובאזרחי האזור. ישראל תגיב נגד כל פעולה מהכיוון הסורי".

נתניהו המשיך ותיאר את פעולותיה וכוונותיה של איראן ביחס לישראל, והטיח בקהל: "התשובה של הגוף הזה היא תמיד שתיקה מוחלטת". לאחר דברים אלה, שתק נתניהו למשך דקה ארוכה.

אתמול הכריז עבאס, בנאומו בעצרת הכללית, כי כל עוד ישראל מסרבת לקיים את ההסכמים שעליה חתמה עם הפלסטינים, הרשות הפלסטינית תפסיק להיות מחויבת להסכמים אלה וישראל תצטרך ליטול על עצמה את חובותיה ככוח כובש בשטחים, ללא שת"פ של הרשות.

יחימוביץ': "גימיקים חסרי תועלת"
ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני הגיבה לנאום: "נתניהו ונאומיו הם הסיבה הישירה לכך שישראל סולקה מכל עמדת השפעה בסוגית איראן. מוטב היה לו במקום השתיקה המביכה היום היה נתניהו שותק רק לפני כמה חודשים ולא נואם בקונגרס, תוך תקיעת אצבע בעין של נשיא ארה"ב, גרימת נזק עצום לישראל.

"דבריו כי העם היהודי לא יישאר פאסיבי כבעבר הם פארסה בפני עצמה, שהרי ישראל בהנהגת נתניהו נותרת פאסיבית לחלוטין הן מול איראן והן מול הפלסטינים, ומאפשרת למציאות להתרחש בלא כל יוזמה מצידנו."
נתניהו אום נאום איראן אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד