כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תגובות חריפות לפיגוע: "פקודת קרב מאבו מאזן"

גינוי חריף וחוצה מפלגות לרצח ההורים • שר החינוך: "לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה" • חמאס בירך

אבו מאזן באו"ם. צילום: פלאש 90
אבו מאזן באו"ם. צילום: פלאש 90


תגובות חריפות במערכת הפוליטית לפיגוע הרצחני שאירע הערב (ה') סמוך לצומת בית פוריק ובו נרצחו זוג הורים לעיני ארבעת ילדיהם.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו אומר הערב בתגובה לפיגוע הרצחני, כי "למרות החג ושמחתו, העם כולו כואב ודומע עם דבר הירצחם של ההורים שנעקדו על קידוש השם רק בגלל היותם יהודים". הרב לאו הוסיף כי יש לומר תהלים ומשניות לזכרם ולהתפלל לשלום עם ישראל כולו בעת הקשה הזו. "היתומים הרכים הם ילדי עם ישראל כולו, נחזק אותם, נחבק את בני המשפחה ולמרות הצער העצום והכאב הנורא, נמשיך להתפלל ולהאמין ששומר ישראל, ישמור שארית ישראל, ונזכה בקרוב לישועת עם ישראל".

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לפיגוע הירי בשומרון: "זהו יום קשה למדינת ישראל. אנחנו עדים למעשה רצח אכזרי במיוחד, מזעזע, שבו נרצחו זוג הורים ונותרו ארבעה יתומים קטנים. לבי עם הילדים, הלב של כולנו עם הילדים ועם המשפחה. הרוצחים ידעו שהם רוצחים אבא ואימא, הילדים היו שם. ושוב הוכח שההסתה הפלסטינית הפרועה מביאה למעשי טרור ולמעשי רצח כמו זה שראינו הערב. אני עומד לשוחח עכשיו עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ על הצעדים שננקוט, לא רק כדי לתפוס את הרוצחים, אלא גם כדי להגביר את הביטחון לכל אזרחי ישראל".

שר הכלכלה, השר לפיתוח הנגב והגליל יו"ר שס אריה דרעי, הביע הערב זעזוע מרצח זוג ההורים בשומרון לעיני ילדיהם. השר דרעי: "הרצח האכזרי הערב הוא תוצאה ישירה של נאום ההסתה שנשא אבו מאזן אתמול באו"ם. הלב דואב נוכח הרצח האכזרי של זוג הורים לעיני ילדיהם. הרוצחים השפלים חייבים לבוא על עונשם במהירות האפשרית".

שר הביטחון בוגי יעלון אמר: "הפיגוע הרצחני הערב הוא המשך ברור להסתה נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, ולניסיונות החוזרים ונשנים להוציא אל הפועל פיגועים. המלחמה בטרור דורשת מאיתנו נחישות, יד ברזל ואורך רוח. אנו נאבקים באויב צמא דם וחסר מעצורים, ולמרבה הצער גם סופגים אבדות במהלך הדרך. בשעה הזו צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנהלים מרדף אחר הרוצחים. נרדוף אחריהם ולא נשקוט עד אשר נניח ידנו על הרוצחים ושולחיהם. אני מבקש להשתתף בצערה של משפחת הנרצחים. אני משתתף באבלה הכבד של משפחתו. יהי זכרו ברוך".

השר אורי אריאל בתגובה על פיגוע הירי באיתמר: ״האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו״ם. האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי c והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון״.

ח״כ סמוטריץ׳ מסר בתגובה לפיגוע בשומרון: "פיגוע הירי ליד איתמר הוא המשך ישיר של מסע ההסתה השקרי של אבו מאזן, ודם ההרוגים על ידיו. הגיע הזמן שגם אצל רה"מ ייפול האסימון והוא יפסיק לדבר על הקשקוש של שתי מדינות לשני עמים. רק חיסול התקווה למדינה פלסטינית יגדע את הטרור. עלינו להחזיר את ההרתעה לצה״ל באופן מיידי ולהבהיר לפלסטינים שכל מי שפוגע בנו דמו בראשו. בתגובה לגל הטרור על נתניהו לקדם במרץ בנייה ביהודה בשומרון ובירושלים ובכך לחזק את ריבונותנו בארץ האבות. נתניהו ידע להכריז עם ישראל חי בנאומו, הגיע הזמן למעשים".

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט בתגובה לפיגוע: ״פקודת הקרב של אבו מאזן יושמה הערב בישראל, והיא אדומה מדם. לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה, ואת זה צריך להגיד חד וברור. כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת מעשים״.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, שעודכנה לפני כמה דקות באירוע הטרור בשומרון אמרה: "אבו מאזן מסית והשטח מוסת וכך עובד המנגנון הרצחני שמניע פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון. אירועים מסוג זה הם עוד הוכחה לכך שפניהם של הפלסטינים לא לשלום אלא לשנאה לא לשיח אלא להסתה ושנאה. אני מחזקת את ידי כוחות הביטחון בחיפוש אחר הרוצחים הארורים".

שרת התרבות מירי רגב: "24 שעות אחרי נאומו האלים של רב המרצחים אבו מאזן נרצחו בעל ואשה בישראל. בכל מילה שלו אבו מאזן מעודד רציחתם של יהודים ומתיר את דמם. הוא ירש את דרך הטרור של ערפת וממשיך את דרכו הפושעת שקוטלת חיי חפים מפשע. זו הוכחה כואבת לכך שישראל חייבת להחריף את צעדיה. בכוונתי לעמוד על כך בישיבת הממשלה הקרובה. תנחומי למשפחה."

ח"כ ואל"מ במיל. מוטי יוגב בתגובה לפיגוע: "ארץ ישראל כולה, בראשה הר הבית מקום בית מקדשנו שייכים לעם ישראל מאז ומעולם ולנצח נצחים ולעולם לא היו ויהיו שייכים לעם של רוצחים. בארץ ישראל בין הים התיכון לירדן תהיה מדינה אחת היא מדינת ישראל. גם הרצח הכפול הנורא של הערב הוא פרי ההסתה של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. בטרור נדע לטפל ביד ברזל, את הארץ נדע ליישב ברוח החזון היהודי ציוני ועם המשפחה אותה אני מכיר היטב נשתתף בצער, נחזק וננחם".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי בתגובה על פיגוע הירי: "תושבי הר חברון משתתפים בכאבם הגדול של תושבי השומרון ובנימין ובצער המשפחה שנגדעה. ארבעה יתומים שעבורם חג הסוכות יהפוך ליום זיכרון. הפיגוע מחזיר אותנו לשנות האינתפאדה הקשות. אני מחזק את ידי מערכת הביטחון במלחמה העיקשת בטרור. המרצחים לא הגיעו משום מקום, הם מטופחים על ידי רשות פלסטינית שמטפחת רוצחים בתוכה, תומכת בטרור ועושה הכל כדי לגדוע חיים של יהודים. על הממשלה להמשיך בגדיעת הטרור וראשיו ויחד עם זה לאפשר בנייה ביישובים והקמת חדשים. מאז ומתמיד זו התשובה היהודית הניצחת לאויבנו, ובימינו אלה אבו מאזן וחבריו לרשות הפלסטינית".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני): "שוב פעם פיגוע נפשע סמוך לבית פוריק שככל הנראה הונדס ובוצע על ידי תושבי מזרח ירושלים. תנחומיי למשפחה ולארבעת הילדים של זוג ההורים שנרצחו היום על ידי בני עוולה. באשר לראש הממשלה שגדול בדיבורים אך קטן במעשים אני קוראת לו ולשרי בממשלה להפסיק להתרברב ולהתחיל לפעול כן למען מיגור הטרור וחיזוק הביטחון לכלל הישראלים וכן למען הסדר מדיני שלא יאפשר הקמה של מדינה דו-לאומית בה יהודים תמיד יהיו נתונים לסכנת חיים. יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

סגן יושב ראש הכנסת ומזכ״ל העבודה ח״כ חיליק בר: "אירוע הטירור הרצחני שהתרחש הערב בשומרון והותיר משפחה יתומה מהורים הוא נוראי, שובר ומרסק את הלב. על המרצחים הנתעבים לדעת כי יומם יגיע וכי ידה של ישראל תשיגם ותבוא עימם חשבון. כמו כן על גורמי הטרור הפלשתיניים להבין ומהר כי מעשי טרור ורצח לא יקרבו אותם למטרתם אלא ישיגו את התוצאה ההפוכה בדיוק. מעשה הטרור הנפשע הזה הוא חלק ממגמת התלקחות שלילית בשטח הפלשתיני, התלקחות שמצד אחד יש להילחם בה בכח הזרוע ללא פשרות, אך מנגד על ישראל גם לנקוט בפעולות מדיניות שיראו אופק אמיתי לפתרון הסכסוך ולא רק לניהולו בצורת תבוסתנות מדינית וקיפאון מדיני, שגם אין בהם מענה ביטחוני אמיתי לתושבי ישראל".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה על פיגוע הירי הערב בשומרון: מדובר באירוע קשה ביותר. אחד מהקשים שאני זוכר. המראות בזירה קשים מאוד. לצערי התוצאות קשות מאוד. אגף הרווחה של המועצה האזורית שומרון נכנסים לתמונה בכל הכוח. לצערי מאז הנאום האנטישמי של אבו מאזן אתמול באו"ם היה ברור לנו שדבר כזה יכול לקרות. ולא התבדינו. אנחנו דורשים מהממשלה להפסיק עם היד הרכה. לא ייתכן שתושבי מדינת ישראל ישאו במחיר. הסרת המחסומים התייחסות מקלה לזורקי האבנים ובקבוקי התבערה, יד קשה כלפי המתיישבים, שהביאו אותנו עד הלום".

חננאל דורני ראש מועצת קדומים: "מדובר בטרור מתוזמן היטב על ידי הרשות הפלשתינאית, המסיתה בהר הבית ומעודדת רצח יהודים בכל מקום. כאשר אין טיפול הולם בטרור האבנים, אין להתפלא על רצח באמצעות ירי. אני קורא לרוה״מ לגדוע בעוצמה ונחישות את הטרור ולהקים ישוב כתגובה על כל דם יהודי שנשפך".

מועצת יש״ע בתגובה לפיגוע הקשה: ״ההסתה המתמשכת של הרשות הפלסטינית ומסכת השקרים וההסתה של אבו מאזן אתמול באו״ם הם הגורמים הישירים לפיגועים. דרושה תגובה בטחונית נחרצת של ממשלת ישראל לפיגוע ומעצר כל המסיתים, יחד עם בניה רחבת היקף והקמת ישובים חדשים בכל מקום בו הם ינסו לפגוע בנו״.

איתמר בן גביר בפייסבוק: "ושוב המחבלים הארורים רוצחים הורים לנגד ילדיהם בעיצומם של ימי החג, ושוב אני שומע את הדובר התורן ממועצת ישע מדבר על תגובה של "בניית יחידות דיור".... מתי נבין: תגובה על טבח ורצח משפחה זה לא בניה (מבלי לזלזל בחשיבותה)! תגובה על טבח זה להיכנס במחבלים, להעמיד אותם לדין ולבצע עונש מוות (שקיים בחוק הצבאי!) להרוס להם את הבתים (לא הריסת חדר עבודה...) לסלק את המשפחות שלהם מכאן, לגרש את כל אלה שלא נאמנים למדינת ישראל ולשפוט את זועבי, טיבי, זחאלקה בגין סיוע לאוייב בשעת מלחמה!"

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן אומר על הפיגוע בשומרון כי ״אין מילים לנחם את הילדים המסכנים על האסון הנורא. רק תגובה קשה ונחרצת נגד הרוצחים, שולחיהם והמסיתים בראשות אבו מאזן תבהיר שמדינת ישראל לא מוכנה לקבל שחיי אזרחיה הם הפקר. הרצח הזה מצטרף לרצח אלכסנדר לבלוביץ׳ ז״ל בערב ראש השנה, לירי הרקטות לאשקלון ולאשדוד ולשורת ארועי הטרור הנוספים ואנו מצפים מהממשלה למעשים ולא לדיבורים. חובת ההוכחה כעת היא על הממשלה״.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: "אני מבקש לשלוח מכאן את תנחומי למשפחה. הרצח המתועב הזה הוא המשך ישיר של מדיניות ההסתה והשקרים של אבו מאזן. אי אפשר לטעון שאתה מקדם שלום ומצד שני להשלים עם פעולות טרור ורציחת חפים מפשע של זוג הורים שנרצחים אל מול עיני ילדיהם הקטנים. הטרוריסטים השפלים צריכים לדעת שהם אינם חסינים ושהם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם. אני מחזק את ידם של כוחות הביטחון הישראלים במלחמת החורמה נגד הטרור. במלחמה הזאת אסור שיהיו פשרות.יש לעשות הכל כדי להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפיגוע: "הרצח בשומרון שהשבית באחת את שמחת החג הוא נתעב וכואב מאד. אני משתתף באבל המשפחה והקהילה שדואבת עכשיו בכאב נורא. ברגע זה צריך לתת לצה״ל ולכוחות הביטחון לפעול במהירות ונחישות כדי ללכוד את הרוצחים ובמקביל לפעול בשטח ככל הנדרש."

ח"כ ציפי לבני: "הפיגוע באיתמר הוא נוראי ומזעזע. אנו מחבקים ביחד עם עם ישראל כולו את הילדים שאיבדו את הוריהם, ומגבים את צה״ל בכל הכוח בפעילותו נגד הטרור הנפשע והמתועב".

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): "כמה נורא, כואב ומזעזע. הורים נרצחו הערב לנגד עיני ארבעת ילדיהם ורק כי הם יהודים. טרוריסטים בני מוות ביצעו זאת - צה"ל יגיע אליהם ויסגור עמם חשבון. הטרור לא יכניע אותנו, כפי שלא הצליח להכניענו מעולם. תנחומי למשפחה ולחברים על האובדן הנורא. תנצב״ה".

נשיא המדינה רובי ריבלין: "רוצחים ארורים נטלו הלילה את חייהם של זוג הורים והותירו את ילדיהם הרכים יתומים. הלב נקרע מעומק האכזריות והשטנה. נמשיך ונילחם בטרור האכזרי והנפשע הזה ללא רחם וללא מורך לב, למען ידעו אויבנו וייראו. זוהי חובתנו. רק כך נבטיח ליתומים שאיבדו הלילה את הוריהם, רק כך נבטיח לילדינו ונכדינו כולם, את הזכות לחיות בביטחון ובשלווה בכל מקום בארץ ישראל. תפילותינו להחלמתם המהירה של הילדים הפצועים, ליבנו ומחשבותינו עימם."

ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) על אירוע הירי באיתמר: "האירוע באיתמר חמור וכואב. ליבנו עם המשפחה, בתקווה להחלמת הפצועים. ממשלת נתניהו הינה כישלון מוחלט בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל. נתניהו מתמחה בדיבורים מחד, ובשימוש בכוח שתוצאתו זמנית בלבד מאיך. נתניהו נכשל במימוש עוצמתנו לכדי יוזמות מדיניות, שהן הסיכוי היחידי להורדת מפלס האלימות במרחב הפלסטיני. רק יוזמה מדינית אזורית שתוצאתה היפרדות מהפלסטינאים, יכולה להוציא אותנו ממעגל הסטטוס-קוו הרצחני של נתניהו, המדרדר אותנו לאחור."

‏דובר חמאס בחו"ל: "מברכים על הפיגוע ההירואי וקוראים לעוד פיגועים איכותיים. הציונים ישלמו את מחיר מדיניות נתניהו הנפשעת בכל מקום".

אבו מאזן תגובות פיגוע באיתמר משפחת הנקין נריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד