כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתן בן ה-9 קרא קדיש יתום על קבר הוריו הי"ד והקהל פרץ בבכי • האזינו

מעל רבבה של משתתפים בהלוויית איתם ונעמה הנקין הי"ד • מתן בן ה-9 קרא: "יתגדל ויתקדש" • הורי נעמה הי"ד: "אנחנו הסבים נגדל את הילדים, נספר להם עוד ועוד עליכם" • האח של איתם הי"ד: "הלחמו בחברה שהצמיחה את הרוצחים"

צילום: דוברות נריה
צילום: דוברות נריה


אלפים השתתפו היום (ו') בצהריים במסע הלוויה קורע לב של בני הזוג הרב איתם שמעון הנקין ורעייתו נעמה הי"ד, שנרצחו בדם קר מול ארבעת ילדיהם שהיו ברכב בסמוך לצומת בית פוריק סמוך לאלון מורה.



ההלוויה התקיימה בבית ההספד בהר המנוחות בירושלים בהשתתפות נשיא המדינה, שרים, ח"כים ואישי ציבור רבים.

ההספדים במסע הלוויה קוצרו מפאת החום הכבד. הבן מתן הלל בן ה-9, היחיד מבין הילדים שהשתתף בהלוויה. הוא קרא קדיש. לקול בכי הקהל.

אביו של איתם הי"ד הרב יהודה הנקין ספד לקדושים ואמר: "נעמה - נכנסת למשפחתנו לפני 12 שנה ואהבנוך מיד אהבת נפש. ראינו איך עמדת במבחני החיים בצניעות שאין דומה לה". האב הקריא מההסכמה שנתן לספר של בנו ונחנק מדמעות כשאומר "יהי רצון שימשיך לפרסם ושיפוצו מעיינותו חוצה".

לאחר מכן עלו הוריה של נעמה הי"ד בני הזוג ערמוני יחד להספיד. האמא מדברת ראשונה - "תמיד העניקו כבוד לכולם ולא פגעו באחר. לפני פחות מחודש חגגנו לכם יום הולדת 30 אהובינו. נעשה כל שאפשר כדי לגדל את ילדיכם ברוח החינוך שלכם. נספר להם עוד ועוד עליכם. בת שלי אהובה כל כך.

"איתם ונעמה זכיתם למצוא אחד את השניה צעירים מאוד. הקמתם בית עם ארבעה ילדים עשיתם את כל הדברים הנכונים ועתה נרצחתם ע"י בני עוולה. השארתם ילד יונק, ינק, שלא יזכור את אהבת אימו. אנחנו נגדל את ילדיכם בדרככם נפרדנו מכם בחיוכים ונחת ואז נרצחתם עי בני בליעל. קשה עלינו פרידתכם".

ריבלין: "איך אפשר להתנחם?"
הנשיא ריבלין ספד לזוג: "איתם ונעמה, הרב איתם ונעמה. "אין מספידין במועד" אבל אי אפשר לעמוד ולשתוק, אל מול אבא ואמא, נאהבים ונעימים, שיד מרצחים אכזרית גזלה אותם מילדיהם. כמו רבים בעם ישראל, למדתי על אישיותכם מאוחר מידי. הרב איתם, איתם. הבוקר הראו לי חלק מהיבול התורני הרב שחיברת בשנות חייך הצעירות. מה נאמר? שאיבדנו תלמיד חכם, אמיץ ומקורי? ענק, ונצר למשפחת ענקים, איש רוח שהיה גם איש מעשה, או שפשוט איבדנו אבא אוהב ואהוב.

"נעמה, "יקושרו כולם, באגודה אחת, והן מכפרין, אלו על אלו". זה הציטוט ממדרש רבה, שבחרת לשבץ בקישוט הסוכה היפה כל כך שהכנת בסטודיו שלך. ציטוט אוהב כל כך, מחבק כל כך, ציטוט שמחפש וזועק את היחד. לא הכרנו אישית, אבל לפני מספר חודשים בעקבות רציחתו של דני גונן השם יקום דמו, כתבת לי מכתב, מכתב מ"אזרחית שאכפת לה", כך חתמת.

"אני השבתי לך, השבתי לך שהארץ כולה שלנו היא, ובריבונותו אחריותנו לביטחוננו ולביטחון אזרחנו. הבטחתי שאמשיך לחבק את נפגעי הטרור ולבקר בכל בית בו כבה האור לנצח. לא חשבתי, לא העלתי בדעתי, שבביתך יכבה האור ואני, ואנחנו נחבק את ילדיך. את מתן הילל, את ניצן יצחק, את נטע אליעזר, ואת איתמר התינוק הרך. נעמה, אני מבטיח לך החיבוק של העם כולו לא יפסק. "יקושרו כולם, אגודה אחת, והן מכפרין, אלו על אלו". זו צוואתך, וכך היא תקוים, זו קרן ה"יחד" האמיתית בה עמלת להשקיע".

הנשיא ריבלין הוסיף עוד ופנה לקהל: "אחי ואחיותי, בני המשפחה, תושבי נריה, קהילת פדואל, ובני ההתיישבות כולה. אנחנו עומדים בפני מתקפת טרור אכזרית, ואתם עומדים בחזית המערכה, משלמים מחיר כבד מנשוא. מאז שובנו לארצנו ונאחזנו מחדש באדמתנו, אנו מתמודדים עם מתקפות שלא חדלו ולא פסקו.

"הטרור ליווה אותנו מראשית הבניין הלאומי כאן מתרפ"ט ועד תשע"ו. מעולם לא בנינו בגלל טרור ולא נחדול לרגע לבנות בגלל טרור. הטרור מעולם לא פגע ביסודות הבניין שלנו, ומעולם לא ערער את אחיזתנו בארץ. כך היה, כך הווה וכך יהיה. נילחם בטרור ללא מורא, ללא רחם, וללא מורך לב. נלחם וננצח כולנו".

"השנאה ליהודים לקחה את אחי"
יגיל הנקין אחיו של איתם ספד ואמר: "מעלה גדולה של איתם - ידע לצחוק. כדי להיות רציני אתה צריך להיות קצת ליצן. היתה לו עוד מעלה חשובה: יושר. הוא היה מלא בידע. עולם התורה הפסיד אחד מכדולי הרבנים של הדור הבא. עולם האקדמיה הפסיד חוקר מעולה. אני הפסדתי אח.

"הם הרוגי פעולות איבה", הוסיף, "לא קורבנות טרור. אין מלחמה בטרור ולא תהיה. תארו לעצמכם שצ'רציל היה אומר יש לנו מלחמה נגד סוללות, מטוסים ומרגמות. טכנית , זה נכון, אך המלחמה היתה נגד מי שהפעיל את זה. נגד הנאצים טרור הוא טקטיקה. ויש אויב שמפעיל אותו. לומר שיש טרור אומר שאנחנו לא יודעים נגד מי אנו נלחמים. אני לא קורא לפעולות נקם אישיות אלא להחלטה של המנהיגות. הם חללי פעולות איבה. בגלל האיבה, השנאה ליהודים, הם לקחו את האח שלי ואת משפחתו".

"לא להעמיד פנים שאין מי שעומד מאחורי זה. אל תלחמו בטרור - תלחמו בחברה שתןמכת ומוציאה אותם. הם לקחו מכל מי שפה זוג מוצלח שנועד לגדולות, איתם ונעמה מעט וטובים היו ימי חייכם, ולא הגיעו לימי אבותיכם. וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי השם דיבר!".

עוד הספידו טעמה, האחות של איתם שאמרה, "צר לי עליך אחי, צר לי עלינו" תתפלו שיהיה לנו את הכח להמשיך". הספיד גם ישי, אחיה היחיד של נעמה שאמר: "כי במוסף יום כיפור לא הצליח לכווין עד שבכה לידו תינוק והוא הבין שעליו לבכות בכל כוחו כתינוק". כך גם הספיד סער ארליכמן, חברת משפחה.
את שורת ההספדים חתם הרב יעקובסון מחותנו של הנקין שאמר: "הקרבתם את חייכם למען כולנו. בעם ישראל קוראים זקן למי שקנה חוכמה. יש קנקן חדש מלא ישן, כמה היה מלא הקנקן של איתם ונעמה וכמה הם השלימו אחד את השני. הכרנו את איתם כשהראה את הכתבים שהוא מתעסק בהם של סבא רבה שלו. עם ישראל טומן כאן את התורה וחסד והדורות הבאים ועלינו מוטל למלא את זה"

כפי שנמסר, בני המשפחה ישבו שבעה החל ממוצאי שמחת תורה (יום שני בערב)





















איתם ונעמה הנקין פיגוע בית פוריק הר המנוחות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד