כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המערכת הפוליטית מגיבה: "נתניהו איבד שליטה"

בוז'י הרצוג: "ממשלת נתניהו מראה חידלון וכישלון מוחלט בטיפול בבטחון" • השר דרעי מאשים את הח"כים הערבים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


נשיא המדינה רובי ריבלין הגיב הערב לפיגוע: ""אנו נמצאים במאבק קשה, יומיומי ומתמשך. בחיינו בארץ, ידענו תמיד כי המאבק בטרור דורש נחישות ותעצומות נפש אך אנחנו נגיע לרוצחיהם של התמימים והטהורים ולמשלחיהם. מכאן שלוחה תפילה להחלמתם של הפצועים ונחמה אל משפחות הנרצחים. תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם הפועלים בשעה זו ברחבי ירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום באשר הם, בפעילותם חסרת הפשרות נגד המרצחים ושולחיהם. זה הזמן לפעול בשילוב זרועות למען השבת תחושת הביטחון אל אזרחינו בכל מקום בארץ".

יושב ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב: "נתניהו איבד שליטה על בטחון אזרחי ישראל. ממשלתו מראה חידלון וכישלון מוחלט בטיפול בבטחון, ובמשימה הלאומית של שמירה על ביטחונה ושלומה של ירושלים. בנאומים ובדיבורים לא משיגים ביטחון לישראל.

"אלה לא ״טיפטופים״. אלה אזרחי ישראל שנרצחים מידי יום בבירת ישראל ובחלקים אחרים של הארץ. לממשלה אין תוכנית למלחמה בטרור. זה ברור כשמש לכל אזרח ישראלי. את המפגעים המתועבים יש להעניש בכל חומרת הדין אבל הממשלה צריכה מדיניות ומעשים ולא דיבורים והצהרות וססמאות נבובות. אני שב ומזהיר שאנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית. אני קורא לכוחות הביטחון להיערך בפריסת כוחות מקיפה ומיוחדת להקפות שיערכו מחר בבתי הכנסת ברחבי הארץ ובעיקר בירושלים בירת ישראל".

יו"ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "״כך נראה אובדן שליטה והרתעה״.

שר הכלכלה, השר לפיתוח הנגב והגליל יו"ר ש"ס אריה דרעי, קרא לחזק את צה"ל וכוחות הביטחון וגינה את השרים שתוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעודו בחו"ל. "המצב הביטחוני קשה, יש התגברות ועליה חדה בפיגועים, ההרוגים והפצועים ביהודה ושומרון ובירושלים וזה הזמן לחזק את צה"ל, השב"כ והמשטרה שעושים ימים ולילות במאבק בגל הטרור. דווקא בתקופה קשה זו ההתקפות של שרים נגד ראה"מ שנמצא בשליחות מדינית בארה"ב מקוממת ואינה נסבלת".

השר דרעי הוסיף כי "הח"כים הערביים שמסיתים ומלהיטים את הרוחות בימים האחרונים, מנצלים באופן ציני את המצב הביטחוני הקשה כדי ללבות את האש ולהתסיס את הרוחות".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', הגיב: "מדובר באירוע חמור בליבה הפועם של ירושלים שהוא תוצאה ישירה של הסתה שמוביל אבו מאזן. יש לנקוט ביד קשה אל מול הטרוריסטים השפלים הללו. אנחנו צריכים לחזק כעת את כוחות הביטחון והחיילים שלנו שפועלים בנחישות בשטח אל מול גורמי הטרור הרצחניים ולתת להם גיבוי".

לפיד הוסיף: "המצב המתמשך, שבו פיגוע רודף פיגוע ואזרחים לא יכולים לחזור הביתה בשלום חייב להיפסק. הממשלה הזו נכשלה מלספק בטחון לאזרחי מדינת ישראל: נכשלה ביכולת לספק בטחון לתושבי יהודה ושומרון, נכשלה ביכולת לספק בטחון לתושבי ירושלים, נכשלה ביכולת לספק בטחון לתושבי עוטף עזה. זו ממשלה שעסוקה במאבקים פנימיים במקום לספק בטחון לתושבים. חייבים להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

יו"ר יחד אלי ישי הגיב: "אינתיפדה זה כאן. בזמן שהחדשות מתפוצצות מהאיום והסכנה האיראנית, הטרור והמוות שולט כאן בחוצותינו. הלב נקרע, שוב רצח של יהודים שכל רצונם הוא לשאת תפילה לאלוקים בכותל. עוד ילדים יתומים וצער בל יתואר שנגרם למשפחות. די! עם אינתיפדה צריך להתנהג כמו באינתיפאדה".
הרצוג אינתיפאדה טרור אריה דרעי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד