ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הטעות - להתעלם מהטרור • טורו של ראש העיר

קל נא ראה את צאן ההריגה • ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין בטור דומע בעקבות הפיגועים הקשים אמש

מאיר רובינשטיין, צילום: נתי שוחט, פלאש90
מאיר רובינשטיין, צילום: נתי שוחט, פלאש90


אוי ריבונו של עולם. כמה עוד דם יהודי יישפך עד שתאמר למלאך המוות דיי. כמה עוד יתומים יזעקו לשווא אל אבא ואמא שהיו ואינם עוד, כמה יתמות, שכול, כאב וסבל אנו יכולים לסבול בעיצומו של החג בו ציווית עלינו בתורתך הקדושה לשמוח שמחה יתירה...

כל יהודי שנפגע הוא אחינו ובשרינו, הכדורים והסכינים שפגעו בהם – ננעצו גם בליבנו - לא משנה היכן הם התגוררו. אבל כעת, עלה המוות בחלוננו ממש, בהירצחו של תושב העיר ביתר עילית הרב אהרון בנט הי"ד, כשהיה בדרכו לתפילה, בשריד בית מקדשנו, בליל הושענא רבה.

אנו יהודים מאמינים, מבינים ששום דבר לא קורה למטה, אא"כ הוכרז עלו למעלה. מקבלים עלינו את הדין באהבה וביראה. ובכל זאת, איננו פטורים מחובת ההשתדלות ומחשבון הנפש.

החטא הקדמון הוא ההתעלמות מהטרור שהתגבר במשך חודשים ארוכים. הפיחות הזוחל במצב הביטחוני - לא אירע בשבוע אחד, גם לא בחודש. אופף אותו מן מסך עשן מוזר של שתיקה וטיוח שמסתיר עשרות אירועים ביטחוניים מדי יום. מיצג שווא של שקט וביטחון.

לא צריך להיות מומחה ביטחוני כדי להבין, כי השתיקה וההבלגה במשך חודשים ארוכים על טרור מתגבר של אבנים ובקבוקי התבערה לא הביאו לרגיעה, אלא רק להחרפה במצב ולגל הפיגועים הקשה, וזאת אחרי שנים של שקט יחסי ותחושת ביטחון.

הכביש המוביל לביתר עילית הוא רק דוגמה אחת, אבל מאפיינת את המצב הכללי. מאז מבצע צוק איתן, חל פיחות זוחל במצב הביטחון בציר 375 – עוקף חוסאן, יידויי אבנים, בקבוקי תבערה, או סתם שמן על הכביש - הפכו לדבר שבשגרה. רק בנס לא היו פגיעות בנפש.

המצב הזה רבותי, איננו יכול עוד להימשך. ההפקרות הביטחונית הזו חייבת להסתיים. אמירות קשות מפי הדרג המדיני לא עושות רושם על הצד השני, בוודאי כאשר המעשים בשטח רופסים.

דברי אינם מכוונים כלפי אנשי מערכת הביטחון, שעושים כל שביכולתם, במסירות נפש, אלא לדרג המדיני, שהנחיות הפעולה נמצאות בידיו. הגיע הזמן להעביר לצד השני מסרים ברורים יותר. לא מסרים של מילים, מסרים של מעשים. אדוני ראש הממשלה, טול את היוזמה לידך.

ולמרות הכל, עלינו לזכור שהעיקר היא התפילה לריבונו של עולם. וביום זה של הושענא רבה יום גמר הדין - נזעק כולנו למרא דעלמא: הושע נא לְמַעַן הַנֶּעֱקַד בְּשַׁעַר הַשָּׁמַיִם, הושע נא ההרוגה עליך, הושע נא טבוחים עליך, הושע נא והושיעה נא.

ארץ אל תכסי דמם, אבינו מלכנו נקום נקמת דם עבדיך השפוך.
רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד