י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוקף מימין: כיצד יסתיים העימות בין בנט לנתניהו?

יו"ר 'הבית היהודי' שב לימי 'צוק איתן' ומקצין מימין • האם נתניהו ילך בעקבותיו או יפנה לחסדי הרצוג? • טור פוליטי

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90


האם אנחנו בתחילתו של סבב נוסף של מלחמת פנים בימין הישראלי? אם נבחן היטב את אירועי הימים האחרונים בזירה הפוליטית - נראה שהתשובה חיובית.

זה התחיל ביום חמישי, לאחר הפיגוע הרצחני בשומרון בו נרצחו בדם קר בני הזוג למשפחת הנקין הי"ד, עם תגובתו של יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שהציב שלוש דרישות לראש הממשלה 1. להפסיק לקשור את ידי החיילים ולתת גיבוי אמת למפקדים. 2. בנייה מיידית של שכונה/יישוב - בתקווה שאת זאת יבין אבו מאזן. 3. השבת משוחררי שליט/פעימות לכלא. בנט הוסיף בהודעת התגובה "כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת מעשים״.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו הרגישו ששוב מישהו עוקף אותם מימין ורוצה להביך אותם במצב שנוצר, ויצאו בהתקפה חריפה כנגד בנט. "נמאס מהניצול הציני של הפיגוע הנורא על ידי שרים בממשלה, כדי להפיק רווחים פוליטיים ולהעלות הצעות שכבר מתבצעות ממילא על ידי מערכת הביטחון בהנחיית ראש הממשלה ושר הבטחון", הגיבו שם.

"יש שרים שמתנהגים כמו גדנ״עים בפייסבוק ועדיין לא מבינים את משמעותה של חברות בממשלה והאחריות הנלווית לה. ראוי ששרים יביעו את דעתם בפורומים פנימיים וישאירו את הטיפול המבצעי בענייני ביטחון לשרים ולגורמים שאמונים על כך. אי אפשר להיות בממשלה ובאופוזיציה בעת ובעונה אחת", הוסיפו בלשכה.

חשבתם שזה הכול? כבר בשמחת תורה עבר בנט לשלב 'מעשי', והגיע לשבות בעיר דוד (סילוואן) כדי לחזק את ירושלים. כעת נותר להמתין ולראות כיצד יתמודד נתניהו עם ההקצנה מבית.

המאבק בין בנט לנתניהו בנושא הביטחוני אינו חדש. אם ניזכר במהלך ימי מבצע צוק איתן, כבר אז מתח בנט ביקורת על התנהלות הממשלה ותקף בעקיפין את ראש הממשלה. הימים האלו היו הימים הכי יפים לבית היהודי. הסקרים העניקו 17-18 מנדטים למפלגה של בנט ואולי הוא מתגעגע לתקופה ההיא. אבל למתקפות דאז היו גם השלכות על שלמות הקואליציה. אם אפשר לציין את אחת מנקודות השבר של הקואליציה הקודמת, היא הייתה אולי אותו מבצע צבאי, בו גורמי הקואליציה הדליפו והאשימו זה את זה בכשלים. מה שגרם למתיחות פנימית קשה והאשמות על פגיעה בבטחון ישראל.

השאלה היא האם הפעם בנט יוכל להמשיך ולתקוף את נתניהו. ברקע לא מעט דיווחים ושמועות על אפשרות צירוף של המחנה הציוני לממשלה, במצב ביטחוני נורא כמו ימים אלו הדבר נראה אפשרי מתמיד. מי שישלם את מחיר הצטרפות המחנה הציוני הוא ככל הנראה בנט ומפלגתו, שעבור הרצוג מהווים סדין אדום. האם בנט יקח את הסיכון וימשיך לתקוף את נתניהו מבית? ימים יגידו.

מעניין יהיה לשמוע מאנשי הימין מה יותר חשוב להם כעת: פירוק קואליציית ימין בגלל רפיסות מערכת הביטחון, או לפנות את מקומם בקואליציה עבור המחנה הציוני, בזמן שמפלגת הכיפות הסרוגות מחזיקה בתיקים בכירים ומשמעותיים בממשלה.
בנט נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד