ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

אלפים בעצרת מחאה מול בית ראש הממשלה: "נמאס מדיבורים"

יותר מרבבה בעצרת מחאה והקפות שניות מול בית ראש הממשלה בירושלים • בין המשתתפים: השרים חיים כץ, יריב לוין וזאב אלקין • הקבינט התכנס והחליט על שורת צעדים • נתניהו: "אישרנו פעולה תקיפה נגד הטרור"

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90


אלפים השתתפו הלילה (ב') בעצרת מחאה והקפות שניות מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים.

בין המשתתפים נמנו שר הרווחה חיים כץ, שר התיירות יריב לוין, שר הקליטה זאב אלקין ועוד.

במהלך ההפגנה אמר ראש מועצת יהודה ושומרון יוסי דגן, יוזם האירוע: "ראיתי מחזות שראש מועצה בישראל לא צריך לראות. אומרים מילה אחת, די. באנו למי שנבחר על ידי העם ועל ידינו וכל הדרישות שלנו אליו. אנחנו כאן כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, כאן כדי לבנות את ארץ ישראל יהודה שומרון ירושלים וכל מקום. מכובדי בממשלה - את ארץ ישראל בונים במעשים לא בדיבורים. אנו דורשים מראש הממשלה ביטחון, שינוי תפיסה, לא רק פעילות כירורגית, צריך לפגוע בסביבה התומכת".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון פתח את נאומו בשתיקה רועמת של 44 שניות בדיוק כמו ראש הממשלה עצמו כאשר נאם באו"ם לפני מספר ימים.

השר חיים כץ נאם בהפגנה ואמר: "לא באתי להפגין נגד ראש הממשלה. באנו לדרוש מממשלת ישראל להחמיר את הענישה ולהטיל אחריות ילדים על הוריהם. ילדים הורגים זה לא חסינות. צריך להרחיב את הבנייה בכל רחבי ישראל ואני לא מתכוון לתל אביב - יהודה שומרון בירושלים. הקפאת הבנייה מתורגמת לחולשה".

גם שר התיירות לוין נאם בעצרת ואמר "יש חוט מקשר וברור בין אירועי הטרור האחרונים לבין הנאום של אותו טרוריסט, המתכנה ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הגיע הזמן לומר בצורה ברורה: הרשות הפלסטינית והעומד בראשה לא רק שאינם הפתרון - הם לב הבעיה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מי שקורא רחובות על שמם של טרוריסטים, מי שמשלם כסף לאותם טרוריסטים שיושבים בבתי הכלא שלנו, מי שעושה את כל אלה הוא לא פרטנר לשום דבר, הוא רוצה הרבה דברים – שלום הוא בוודאי לא אחד מהם".

חבר הכנסת חזן נאם ואמר: "אנשים צריכים לומר לראש הממשלה - 'אנחנו תומכים בך שתבנה בכל מקום ושארץ ישראל שייכת לעם ישראל, נתמוך בך מול ארצות הברית'. הגיע הזמן שמישהו ברשות ייקח אחריות לזה, יש להם כספים שמוזרמים לטרור, יש להם מדינה ואנחנו את המדינה הזאת נקטע, הם לא רוצים לחיות איתנו אלא במקומנו ורק ביד חזקה ננצח". חזן הסביר כי לא מדובר בלחץ על ראש הממשלה. "לחץ פנימי זה לא לחץ, אלא חיבוק של עם ישראל. כשהם מרימים אבן, אנחנו הורסים לעצמנו בית, כשהם יורים צרור, אנחנו פותחים להם כבישים. אדוני ראש הממשלה, אישי היקר, אם המצב ממשיך ככה אני מתכוון להיות בשטח בכל הצבעה", איים. חזן תקף את שר הביטחון משה יעלון ואמר: "יש לך שר אין-ביטחון, תגיד לשר 'שנה את מדיניותך או שתחזיר את המפתחות', לא אתן שדמנו יהיה הפקר".

הקבינט התכנס
תוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני דן הערב בשורה של צעדים שהציג רה"מ בנימין נתניהו. ביניהם הריסת בתי מחבלים וראש הממשלה הטיל על שרת המשפטים להקים מנגנון שיקצר משמעותית הליך הריסת בתים.

בירושלים נוספו כבר אלפי שוטרים ויתווספו בקרוב עוד כמה מאות. המשטרה תיכנס לפעילות בעומק השכונות במזרח העיר, בהר הבית ישראל תשמור על הסטטוס קוו ותפעל נחרצות נגד לקיחת החוק לידיים ע"י אזרחים ישראלים באשר הם. עוד ייעשה שימוש במעצרים מנהליים נגד פורעים, ופעולה תקיפה נגד גורמים מסיתים לאלימות וטרור גם ברשתות החברתיות. עוד דרש ראש הממשלה למצות את הדין עם אזרחים ובעלי חנויות שהיו עדים לפיגוע בעיר העתיקה בירושלים במוצ"ש ונמנעו מלסייע לפצועים ואף פגעו בהם ראש הממשלה אמר כי "לא נקבל מצב שאישה יהודייה נדקרת ואנשים נמנעים מלסייע לה מקללים אותה ובועטים בה. נמצה עימם את הדין". כך גם יזורזו הליכי החקיקה לעונשי מינימום וקנסות לקטינים שמיידים אבנים ובקת"בים וזיקוקים והוריהם".

"אישרנו הערב פעולה תקיפה נגד הטרור במגוון של אמצעים וחזיתות", אמר נתניהו, "נמשיך לעשות כך ככל שיידרש ושיהיה ברור. ננצח את הטרור כפי שעשינו זאת בעבר".
הקפות שניות ראש הממשלה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד