י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הלילה: מבצע הרס בתי מחבלים במזרח ירושלים

צה"ל פשט על מזרח ירושלים במבצע הריסת בתיהם של מחבלים • הפלסטינים חסמו את הדרכים לביתו של המחבל שביצע את הדקירה בליל הושענא רבה

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90


גל של הריסות בתים הלילה (ג'). הפלסטינים מדווחים כי כוחות הנדסה של צה"ל הגיעו למספר בתים של מחבלים במטרה להרוס אותם או לאטום אותם.

ברשתות החברתיות מדווחים הפלסטינים על התנגדות בחלק מהמקומות, על ידי השלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות ההריסה, וכן חסימת צירים.

‏על פי הדיווחים, נכנסו כוחות צה"ל לבית המחבל מועתז חיג'אזי מא-טור, שניסה להתנקש בפעיל הימין יהודה גליק ונהרג בקרב ירי לאחר שעות.

כך גם מדווחים על ביתו של מחבל הטרקטור, מוחמד נאיף ג'עאביס משכונת ג'אבל מוכאבר, שרצח את האברך הרב אברהם וואעלס הי"ד.


הרס בית במזרח ירושלים

לפי הדיווחים נהרס ביתו של המחבל רסאן אבו ג'מאל (27) אף הוא מג'אבל מוכאבר, שיחד עם בו דודו עודאי ביצעו את הטבח האכזרי בבית הכנסת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים, שם נרצחו המתפללים הרב משה טווערסקי, הרב אריה קופינסקי, הרב אברהם שמואל גולדברג והרב קלמן לוין הי"ד. השוטר רס"ר זידאן סיף שהתעמת עם המחבלים נרצח אף הוא.

גם בבית המחבל נור אלדין אבו חאשיה (18) שבמחנה הפליטים עסכר בשכם, נערכות על פי הדיווחים הכנות להריסה. המחבל הואשם כי דקר למוות את החייל אלמוג שילוני הי"ד בתחנת ההגנה בתל אביב.

הפלסטינים מדווחים כי עשרות נערים חסמו מספר כבישים ורחובות המובילים אל ביתו של המחבל מוהנד חלבי (19) באל בירה שבאזור רמאללה מחשש שצה"ל יגיע להרוס גם את ביתו. המחבל רצח בליל הושענא רבה העיר העתיקה בירושלים את הרב נחמיה לביא הי"ד ואת אהרן בנט הי"ד, וכן פצע את אדל בינט ובנה נתן בן השנתיים.

דובר צה"ל מסר כי כוחות הביטחון פועלים בהריסות בתיהם של שלושה מחבלים ממזרח ירושלים, הפעילות תימשך עד הבוקר תחת אבטחה כבדה.
צהל טרור יוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד