י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לאחר שנה: צה"ל הרס הלילה בתי מחבלים במזרח ירושלים

למרות שבגצ אישר את הריסת בתי המחבלים כבר לפני עשרה חודשים - רק אמש הורה שר הביטחון על הריסת בתי המחבלים מהפיגוע בהר נוף, מפיגוע הטרקטור בו נרצח הרב וואלעס, ואטימת ביתו של המחבל שניסה להתנקש ביהודה גליק

לאחר שנה: צה"ל הרס הלילה בתי מחבלים במזרח ירושלים


במהלך הלילה (ג'), הרסו כוחות חיל הנדסה של צה"ל בסיוע צוותים של משטרת ישראל את בתיהם של המחבלים מחמד נאיף ג'אעביס ואבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד שבירושלים. בנוסף, נאטם הערב ביתו של המחבל מועתז אברהים ח'ליל חג'אזי שבירושלים.

ההרס היום מגיע לאחר שכבר ב-31 בדצמבר - לפני עשרה חודשים, בג"ץ דחה עתירות שהגישו ארגוני זכויות אדם נגד הריסת בתיהם של מחבלים ממזרח ירושלים, מוחמד עלי אבו ג'מל ועודאי עבד עלי אבו ג'מל מבצעי הפיגוע בית הכנסת בהר נוף בירושלים, מוחמד ג'עאביס מבצע פיגוע הדחפור בירושלים בו נרצח ר' אברהם וולס הי"ד, וכן את העתירה העקרונית נגד הריסת בתי מחבלים, אולם ההריסות לא בוצעו משיקולים מדיניים ובטחוניים.

ב-ביולי 2015 לאחר הירצחו של מלאכי רוזנפלד הי"ד, בג"ץ אישר שוב את הריסת בתי המחבלים, אולם גם מאז עבר זמן מה ודבר לא נעשה.

בית המחבל מחמד נאיף ג'אעביס נהרס בעקבות פיגוע שביצע בח' באב תשע"ד, בירושלים. בפיגוע שביצע דרס אזרחים ישראליים באמצעות טרקטור. ג'אעביס רצח את הרב אברהם וואלעס הי"ד ופצע שבעה אזרחים נוספים. המחבל חוסל במקום על-ידי שוטרי משטרת ישראל.

בית המחבל אבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד נהרס בעקבות פיגוע שביצע בי"ח בחשוון תשע"ה, בו פרץ יחד עם המחבל אבו ג'מל עודי בן אעבד למתחם בית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. השניים פתחו באש לעבר הנוכחים ותקפו אותם באמצעות גרזנים. במהלך הפיגוע נרצחו ארבעה מתפללים, משה טברסקי הי"ד, הרב קלמן לוין הי"ד, אברהם שמואל גולדברג הי"ד ואריה קופינסקי הי"ד. בנוסף, נרצח מאש המחבלים שוטר משטרת ישראל, רב-סמל מתקדם זידאן סייף. שני המחבלים חוסלו במהלך חילופי האש בזירת הפיגוע על-ידי שוטרי משטרת ישראל.

חדר בביתו של המחבל מועתז אברהים ח'ליל חג'אזי נאטם בעקבות פיגוע שביצע בה' בחשוון תשע"ה. בפיגוע שביצע, ניסה המחבל להתנקש בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בעת שיצא ממרכז מורשת בגין שבירושלים. גליק נפצע קשה, אך לאחר מספר חודשים שוחרר מבית החולים.

בהודעת צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לממש את הנחיות הדרג המדיני תוך שיתוף פעולה עם כלל גופי הביטחון ולא יהסס לנקוט בכלל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על-מנת לפגוע במחבלים והגורמים המסייעים בכדי להרתיע מביצועם של פיגועים נוספים".


הרס בית במזרח ירושלים
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד