י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בכיר באוצר מציג: ריבוי החרדים - בעיה לאומית

בפתח דיון להצגת תקציב המדינה הראה אמיר לוי את תחזית האוצר, ממנה עולה כי בשנת 2050 החרדים והערבים יהפכו ל-50% מהאוכלוסייה • גפני: "אם אתה מנסה להראות שהחרדים והערבים משתלטים על המדינה, זה חמור מאד"

צילום: יונתן סינדל פלש90
צילום: יונתן סינדל פלש90


יו"ר ועדת הכספים וחברי כנסת חרדים וערבים בוועדת הכספים תקפו בחריפות על הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, בגלל מצגת שהציבה כבעייה את הגידול הצפוי בשיעור החרדים והערבים באוכלוסייה.

בפתח ישיבת הוועדה להצגת תקציב המדינה הציג לוי את תחזית האוצר ממנה עולה כי בשנת 2050 החרדים והערבים יהפכו ל-50% מהאוכלוסייה. חברי הכנסת בוועדה הגיבו בחריפות על הצגת החרדים והערבים כ"בעיה לאומית".

"אם אתה מביא את השקף הזה כדי להראות שהחרדים והערבים משתלטים על המדינה, אז זה חמור מאד", אמר ללוי יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

לוי טען להגנתו כי ביקש רק להציג את הפן הבעייתי ברמות התעסוקה הנמוכות בקרב הערבים והחרדים על-מנת לעודד טיפול בבעיה.

על-רקע הירידה החדה בקצב הצמיחה של המשק מתחילת השנה אמר מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, כי לאוצר "אין פתרון קסם" להגברת הצמיחה. לדבריו, "ההאטה בצמיחה נובעת מבעיה ביצוא ובהשקעות. אנחנו לא ממחזרים הודעות לעיתונות ויש הרבה מאד צעדים שנעשים במקביל".

הממונה על התקציבים, אמיר לוי, אמר כי הירידה בשיעורי הצמיחה היא הנושא הראשון שמטריד את האוצר והיא נובעת מירידה בהשקעות וירידה ביצוא, אותם הגדיר "תמרורי אזהרה". לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היצוא ירד ב-11% ברבעון הראשון וב-12.5% ברבעון השני. ההשקעות ירדו ב-8% וב-3.8% בשני הרבעונים הראשונים של השנה.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד