י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רוצח 'איכותי'? קבל מאות אלפי שקלים

נחשף: הרשות הפלסטינית שילמה בשנים האחרונות מאות אלפי שקלים לטרוריסטים כבדים • מי ומי ברשימה?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


הרשות הפלסטינית שילמה בשנים האחרונות מאות אלפי שקלים לכל אחד מהאסירים הביטחוניים הכבדים הכלואים בישראל, רבים מהם אנשי חמאס האחראים לפיגועים רצחניים בישראל. כך חשף בצהרים גל ברגר, כתב לענייני פלסטינים ברשת ב' של קול ישראל.

מהמסמכים הרשמיים של הרשות הפלסטינית שפורסמו לראשונה ברשת ב', עולה כי מהנדס המטענים של חמאס, עבדאללה ברגותי, שנידון ל-67 מאסרי עולם, קיבל מהרשות הפלסטינית יותר מרבע מיליון שקלים. מי ששימש ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, איברהים חאמד, שנידון ל-54 מאסרי עולם, קיבל שכר בסך 200,000 שקלים. השניים מעורבים בכמה מפיגועי ההתאבדות הבולטים באינתיפאדה השנייה, ובהם הפיגועים בקפה מומנט, באוניברסיטה העברית בירושלים, במסעדת סבארו ובמועדון השפילד קלאב בראשון לציון.

כך גם קיבל מוחמד ערמאן, איש חמאס המשמש ראש הנהגת אסירי הארגון בכלא, שנידון ל-36 מאסרי עולם, קיבל עד שנת 2012 רבע מיליון שקלים. חברי חוליית סילוואן, האחראים לכמה מהפיגועים הקשים בירושלים בעשור הקודם, קיבלו מהרשות בין רבע מיליון ל-300,000 שקלים כל אחד.

במסמכים שהגיעו לידי רשת ב' מפורטות גם משכורות לאנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית שעשו פיגועים באינתיפאדה השנייה ועדיין כלואים בישראל.

אשרף אל עג'רמי, שהיה שר האסירים ברשות, אומר כי הכסף נועד לרווחת משפחות האסירים. הוא הבהיר כי הפלסטינים רואים בהם גיבורים ולוחמי חופש.
מחבל רשפ תשלום כספים פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד