כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: נתניהו ויעלון בזירת רצח הזוג הנקין הי"ד

ראש הממשלה ושר הביטחון הגיעו לזירת רצח בני הזוג • נתניהו שיבח את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ


ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר (ג) במקום הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין יחד עם שר הביטחון בוגי יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

בתום הביקור במקום הפיגוע התקיים בחטמ"ר שומרון דיון ביטחוני יחד עם מפקדי הגזרה. רה"מ הנחה "לשנות את דרך החשיבה" ולהציג תכנית של הגנה אקטיבית על צירי התנועה.


דברי ראש הממשלה בביקורו בחטמ"ר שומרון. צילום: איתי בית-און, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בביקור: "אני ביקשתי לבוא הנה היום יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל כדי לראות במו עיני את מקום הפיגוע, את הפריסה המבצעית, את הפעולה של הכוחות בשטח ולעמוד על שורה של אמצעים ודרכים שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי למגר את גל הטרור הזה.

"ראשית, אני רוצה לשבח את צה"ל, השב"כ ואת המשטרה על עבודה מצוינת ומהירה, של פענוח הרצח הנתעב של הזוג הנקין וכמובן על פעילות תפיסת האנשים. זה חשוב. זה דבר שאנחנו רוצים להיות יכולים למנוע ובמקרה הצורך לתפוס את המבצעים באותה מהירות, באותה יעילות".


צילום: לע"מ

נתניהו הוסיף ואמר. הדגש של הביקור הזה היה על הגנה אקטיבית על הצירים. חלק ניכר מהפיגועים נעשים לאורך צירי הדרכים ואנחנו סיכמנו כאן על תכנית רצינית מאוד שבה אנחנו נפרוס מצלמות, לא רק קרקעיות אלא גם אוויריות, בכל הצירים ביהודה ושומרון, עם חמ"לים, קישוריות, עם יכולת תגובה מהירה – הדבר הזה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם כמובן להתחקות אחר המבצעים – זה מרכיב מאוד מאוד חשוב בהשבת הביטחון".

"עם זאת אני רוצה להבהיר שצה"ל יחד עם שאר זרועות הביטחון עושה הרבה מאוד דברים אחרים והוא ממשיך לעשות אותם ביתר שאת. אין כאן שאלה של גיבוי, אין כאן שום שאלה של תמיכה – היא ניתנת ביד רחבה וכולם יודעים את זה. כולם חוץ מאשר מי שאומר את ההיפך ולדעתי גם שם יודעים את זה ויש אחריות שנדרשת ממנהיגי ציבור, כולל בהתיישבות, אולי קודם כל בהתיישבות, לנהוג באחריות, לדייק. אנחנו בתוך מאבק מתמשך, מאבק כזה לא דורש התלהמות, הוא דורש הרבה עוצמה, הרבה תקיפות, הרבה קור רוח ושיטתיות - אנחנו מפעילים את זה".


צילום: לע"מ

"אנחנו פועלים גם בירושלים, ירושלים זה כמובן קליפת האירועים והר הבית הוא הליבה בתוך הליבה, באמצעים שונים, גם כן תוך שמירה על הסטטוס קוו, אבל הסטטוס קוו אינו מאפשר הכנסת מטעני צינור למסגד אל-אקצא, הסטטוס קוו בוודאי אינו מאפשר זריקת בקבוקי תבערה ואבנים.


צילום: לע"מ

אנחנו הנחנו את המשטרה ואת שאר כוחות הביטחון לטפל בתופעות האלה בתקיפות ואני מבקש גם לטפל באותם סוחרים, באותם פלסטינים שהיו שם בנתיב, שרצה אישה יהודייה דקורה ומדממת, הם יורקים עליה, בועטים בה. אני ביקשתי חקירה של האנשים האלה, העמדתם לדין וסגירת חנויותיהם בהתאם ליכולת המשפטית. אנחנו לא יכולים לקבל את הישנותם של האירועים האלה בשום מקום בעולם, בטח לא בבירת ישראל. ואנחנו דורשים גם פעולה חריפה מאוד נגד ההסתה, זה כולל את מוקדי ההסתה, החמאס, הרש"פ – אבל בראש ובראשונה מוקדם ההסתה הגדול ביותר בשנים האחרונות זו התנועה האיסלמית במדינת ישראל – גם נגדה אנחנו נפעל. במכלול הצעדים הללו אני חושב שאנחנו נשיג תוצאות חשובות ואני חושב שאנחנו נוכל לשבור את הגל הזה כפי ששברנו גלים קודמים".


צילום: לע"מ
יעלון נתניהו סיור הנקין פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד