ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מסע פרעות ביפו: אבנים על ישיבה, דגלי חמאס ושוטרים פצועים

האינתיפאדה מגיעה ליפו: מפגינים ערבים רעולי פנים, יידו אבנים על ישיבה, חסמו את הכבישים בצמיגים בוערים, נופפו בדגלי חמאס, וקראו: "בדם ואש נפדה את אל-אקצה" • 6 שוטרים נפצעו

צילום: תומר נויברג, פלאש90
צילום: תומר נויברג, פלאש90


ההסלמה מגיעה ללב המדינה: הפגנת מחאה אלימה הערב (ג'), של ערביי יפו. 6 שוטרים נפצעו, 6 מפגינים נעצרו.

תהלוכת אופניים ואופונועים של הפלג האיסלמי ביפו, יצאה מגן עג'מי ביפו וקראה לערביי ישראל לצאת ולמחות נגד אירועי הר הבית. המפגינים נסעו בשיירת אופנועים וקראו: "בדם ואש נפדה את אל-אקצה".

המפגינים הגיעו לרחוב טולוז, שם התפתחו עימותים בין הערבים לתושבים וכוחות משטרה.

המפגינים יידו אבנים לעבר הישיבה ברחוב טולוז ביפו והשליכו לעברה אבנים. חלק מהמפגינים תקפו שוטרים באמצעות בקבוקים ואבנים וגרמו לפציעתם של שישה מהם. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח איכילוב.

מסע הפורעים המשיך הלאה לעבר הכבישים והם השליכו אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוסים שעברו בצירים.



צילום: Yaffa48.com

למרות שההפגנה הייתה ללא רישיון, משטרת ישראל איפשרה את קיומה. אך המפגינים החלו לידות אבנים לעבר רכבים ואוטובוסים ברחוב יפת ורחוב טולוז וחסמו כבישים באמצעות פחים, צמיגים בוערים ועוד.

משטרת ישראל פעלה להשיב את הסדר על כנו. כאמור, 2 מפגינים נעצרו.

סגן מפקד מרחב יפתח סנצ חיים סרגרוף אשר פיקד על האירוע ציין כי "המטרה המרכזית כעת היא השבת הסדר הציבורי על כנו.בהמשך אנו נפעל בנחישות על מנת להגיע אל אותם פורעים שפגעו בשוטרים והפרו את הסדר ביד גסה ונמצה עימם את הדין".

איתי גרנק, מראשי הגרעין התורני ביפו, ציין כי "המצב ביפו בימים האחרונים הולך ומתדרדר ובלתי סביר בעליל שיהודים במרכז הארץ חוששים לצאת מבתי מגוריהם ולשלוח את ילדיהם למוסדות ולגני הילדים. אני רוצה להאמין שהציבור הערבי ברובו ובוודאי שהציבור היהודי מעוניינים לחיות בדו-קיום, אבל ישנם גורמי קצה ומנהיגים ערביים ביפו שמתסיסים את האווירה, או לחילופין נותנים גושפנקה לאלימות על ידי כך שאינם יוצאים חוצץ כנגד תופעות האלימות- דבר שמוביל לחיזוק האווירה העוינת כנגד המגזר היהודי שאת תוצאותיה אנו חווים בשטח".

"למרות הדברים, חשוב לי להדגיש שהאלימות לא תרתיע אותנו, אלא היא רק מחזקת בנו את ההבנה שאנחנו מגשימים את החזון הציוני; אמנם מוזר להגיד שאנחנו יושבים בלב ליבה של מדינת ישראל בשביל הציונות, אבל כיום אלו הם בדיוק פני הדברים. גל האלימות לא ישבור אותנו אלא מחזק אצלנו את האמונה בצדקת הדרך ובחשיבות להמשיך ולקיים את זכותנו הטבעית לחיות בכל מקום בארץ".

צילום: באדיבות yafa48












יפו הפגנה חמאס טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד