כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מלחיץ: עובד מדינה הורשע בהצטרפות לדאע"ש

ח'ליל ח'ליל תושב מזרח י-ם הורשע הבוקר בירושלים בהצטרפות לארגון הרצחני; עבד במשרד הבריאות הישראלי

מלחיץ: עובד מדינה הורשע בהצטרפות לדאע"ש


זה יעלה לנו בבריאות: ח'ליל ח'ליל, תושב מזרח י-ם ועובד מדינה מטעם משרד הבריאות, הורשע בהצטרפות לארגון הטרור דאע"ש.

השופט דוד מינץ מבית משפט המחוזי בירושלים, הרשיע היום (ד') במסגרת הסדר טיעון, את ח'ליל ח'ליל, בניסיון לחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותר, ניסיון למגע עם הסוכן חוץ וניסיון יציאה שלא כדין.

לפני שבוע הותר לפרסום, כי במסגרת פעילות של השב"כ והמשטרה נעצרה במהלך חודש אוגוסט 2015 התארגנות טרור של שלושה צעירים תושבי יפיע המקורבים לזרם ה"סלפיה ג'אהדיה", לאחר שהיו מעורבים ופעילים בהקמת חוליית דאעש (המדינה האסלמית) בישראל במטרה לבצע פעולות טרור.

במהלך חקירתם בשב"כ הודו הנחקרים כי במהלך השנה האחרונה פעלו להשגת נשק, התאמנו בו, אספו מודיעין סביב בסיס צה"ל וכוחות משטרה, וכל זאת לטובת מימוש פיגועים תחת דגלה של המדינה האסלאמית.

חברי ההתארגנות שנעצרו במהלך חודש אוגוסט 2015 הם: מחמד איהאב מחמד שריף (22), תושב יפיע. מחמד חמד מחמד ג'זאלה (23), תושב יפיע, כלוא בטחוני בעבר. אחמד עומר מחמד מחאג'נה (19), תושב יפיע.

עצורים נוספים במסגרת הפרשה: אחמד עלי ח'ליל אחמד (26), תושב נצרת, כלוא למאסר עולם בגין רצח על רקע לאומני של יפים וינשטיין הי"ד בשנת 2009. עלי ח'ליל סלים אחמד (55) תושב נצרת, אביו של אחמד.

זרם ה"סלפיה ג'האדיה", שעליו נמנים חברי החוליה, הוא זרם אסלאמי קיצוני, המוכר מפעילות ארגוני טרור דוגמת אל קאעידה ודאע"ש. המאמינים בתפיסה זו תומכים בביצוע פעולות ג'האד נגד ה'כופרים' ורואים בביצוע פעולות אלה כחובה אישית של כל מאמין.

כתבי אישום חמורים נגד חברי ההתארגנות הוגשו לבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק וקשירת קשר לפשע.
המדינה האסלמית isis דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד