י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"כמה זמן נחכה לציוני הבחינות? מתעללים בנו"

מעקב 'בחדרי': עיכוב של קרוב לשנה - על אף ההבטחות והתקציב המיוחד; הרבנות: "עמלים על מכרז"

הנבחנים בבנייני האומה, צילום: פלאש90
הנבחנים בבנייני האומה, צילום: פלאש90


מעקב 'בחדרי חרדים': למרות הזמן הרב והתקציב המיוחד, הנבחנים לרבנות טרם קבלו את תוצאות המבחנים - לפני כשנה פורסם כי לאחר התערבותו של הרב הראשי הגר"ד לאו, הושג כביכול תקציב מיוחד כדי לזרז את השלמת בדיקת המבחנים לרבנות.

למועמדים לרבנות שניגשו למבחנים בבנייני האומה בשני מחזורי הבחינות האחרונות, בחודשים אדר ותמוז תשע"ה, הובטח על ידי הרבנות הראשית כי בתוך תשעים יום לכל היותר ימסרו להם תוצאות המבחנים. אך מבדיקת 'בחדרי חרדים', עולה כי למרות ההבטחות והדיבורים - תוצאות בשטח אין והנבחנים ממשיכים להמתין.

עדות לכך ניתן למצוא באתר הרבנות, בו מתפרסמות התוצאות ברגע קבלתן. העדכון האחרון באתר הוא ממבחנים שנערכו לפני כשנה – בחודש חשוון תשע"ה.

'בחדרי חרדים' פנה לדובר הרבנות, דניאל בר, וזה השיב: "ברבנות הראשית לישראל עמלים כעת על מכרז לחברה שתערוך ותנהל את חלק מהליך הבחינות כך שזמן פרסום התוצאות יקוצר. כבר כעת, ישנן תוצאות והמתקשרים קיבלו את תוצאותיהם לאחר זיהוי".

דוד ה. מרחובות, אחד מהנבחנים, מספר ל'בחדרי חרדים' כי המציאות שונה לחלוטין: "במשך כמה שנים, התוצאות מפורסמות באתר הרבנות. אני נבחנתי השנה פעמיים - גם בחודש אדר, גם בחודש תמוז, התוצאות לא מפורסמות באתר הרבנות, ובמחלקה אין מענה טלפוני לנבחנים. זה מצביע על המציאות הכואבת: המבחנים טרם נבדקו ועדיין אין תוצאות".

חיים מבני ברק, נבחן נוסף, הסביר ל'בחדרי חרדים': "השקעתי שנים רבות בלימוד הסוגיות ההלכתיות, ובסופו של דבר ניגשתי למבחן. מאז אני במתח. יש לילות שקשה לי להירדם מרוב מתח לדעת האם עברתי את המבחנים ואני הופך לרב בישראל.

"הרבנות קיבלה הגדלת תקציב של חצי מיליון, והבטיחו שנקבל תוצאות תוך תשעים יום לכל היותר והנה שוב משקרים אותנו. מתעמרים ומתעללים במאות נבחנים עמלי תורה שעתידים להיות רבנים בישראל. ככה מחנכים את רבני דור העתיד שהרבנות משקרת בעיניים?", הוא מסיים בתמיהה.
הרבנות הראשית לישראל מבחנים כושר רבנות הרב דוד לאו ציונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד