י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השוטר: "הוא כיוון אלי את הנשק, נטרלתי אותו"

צפו בשוטרים משחזרים את רגעי ההתקלות הדרמטית עם המחבל שהתבצר בדירה בקרית גת • וידאו

השוטר: "הוא כיוון אלי את הנשק, נטרלתי אותו"


כך מספרים לוחמי יחידת מתפ״א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה) ע׳, י׳, מ׳, אשר לפני מספר שעות נטרלו את המחבל בדירת מגורים בה התבצר עם נשק בעיר קרית גת. האירוע התחיל כשהמחבל חטף את נשקו האישי של חייל באוטובוס לאחר שדקר אותו.


השוטרים מספרים על ההיתקלות עם המחבל אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 20 מיטא בדרום הר חברון. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מעט אחרי השעה 13:00 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי על דקירת חייל באוטובוס (קו 369) עת נסע בשדרות לכיש בעיר קרית גת. מתחקור האירוע עולה כי המחבל ירד מאוטובוס בקריית גת לאחר שדקר את החייל באמצעות חפץ חד, וחטף את נשקו האישי. החייל נפגע באורח קל ולאחר מכן פונה לקבלת טיפול רפואי.

"סיימנו פעילות מבצעית וכשהיינו בדרך הביתה באזור קרית גת, הבנו שיש אירוע חריג. הבנו שמחבל עלה למבנה המגורים עם נשק שחטף מחייל. חתרנו למגע וסרקנו את המבנה קומה קומה עד לקומה השלישית", מספר הלוחם מ׳.

"זיהיתי דלת פתוחה מעט עם ראש שמציץ החוצה. שאלתי אותו מי אתה והוא ענה לי במבטא כבד: עופו מפה. לוחם נוסף שהיה עמנו זיהה כי יש לו נשק וצעק: יש לו נשק. החשוד סגר את הדלת ואז רצתי בנחישות במדרגות ונעמדתי מול הדלת עם הקנה מופנה לעברה. לאחר מספר שניות, אותו חשוד פתח את הדלת הפנה אלי את הנשק, הרגשתי סכנה ממשית לחיי, ביצעתי ירי מדוייק לעברו עד לניטרולו.

"חשוב לציין כי זה מסוג התרחישים עליהם אנחנו מתאמנים ולהם נערכים. ברגע שמרגישים סכנה ממשית לחיי אדם אנחנו חותרים למגע ומנטרלים את האיום״, מתאר י׳ ומוסיף: ״אני שמח שזה נגמר בצורה חלקה ולא נגרם נזק נוסף".

באותן דקות הגיעו לזירה גם כוחות של משטרת קרית גת ומרחב לכיש. זירת האירוע התנהלה בפיקודו של מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי, אשר מאוחר יותר שיבח את פעילותם הנחושה של הלוחמים שחתרו למגע ולסיום האירוע בתוך דקות ספורות. עם סיום האירוע נפתחה חקירה ובדיקה של נסיבות האירוע במשטרת קרית גת.

זמן קצר לאחר האירוע התברר כי הרקע הוא לאומני, והותר לפרסום שמו של המחבל אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי תושב יטא בן 20, ללא אישור שהייה בישראל.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד