כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מיכאלי ל'בחדרי חרדים': "דרעי אמר שיתפטר עבורי כבר בשני הקרוב"

החוק הנורבגי: בנט כבר התפטר לטובת מועלם, דרעי יפנה את מקומו למיכאלי בשבוע הבא, ורק ביהדות התורה אשר עדיין ממתין להחלטתו של פרוש • מיכאלי ל'בחדרי חרדים': "לא אדרוש לקבל את תפקידי הקודם כיו"ר סיעת ש"ס בכנסת"

מיכאלי ודרעי. צילום: יעקב כהן
מיכאלי ודרעי. צילום: יעקב כהן


החוק הנורבגי עובר לביצוע: לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת, ביום שני הקרוב, צפוי ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי, מועמד מספר 8 ברשימת ש"ס, לשוב ולהתמנות כחבר כנסת. במסגרת החוק שעבר ביום האחרון במושב הקיץ, השר בנט התפטר היום, ועדיין לא ברור אם ומתי ייעשה זאת חבר הכנסת מאיר פרוש.

בשיחה ל"בחדרי חרדים" אומר מיכאלי כי מועד כניסתו לתפקיד, כבר סוכם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. השר דרעי הוא זה שצפוי להיות זה שיפנה את מקומו כחבר כנסת, וישאר בתפקידו כשר הכלכלה, נגב וגליל. מיכאלי ישוב לעבודתו הפרלמנטרית רוויית ההישגים, וכך יגדיל את תפוקת סיעת ש"ס בחקיקה, בוועדות ובדיוני הכנסת.

"סיכמתי עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שאני אוכל להיכנס מיד בפתיחת מושב החורף של הכנסת, ביום שני הקרוב", אומר מיכאלי ומוסיף, כי לא ידרוש לקבל לידיו את ראשות הסיעה בכנסת - אותה החזיק בקדנציה הקודמת, אלא יקבל לידיו כל תפקיד שיטיל עליו יו"ר התנועה, "החזקתי בכל התפקידים הפרלמנטרים בכנסת, ואשמח להצטרף לצוות הפרלמנטרי המוצלח של ש"ס".





כזכור, החוק הנורבגי נחקק במושב הקודם של הכנסת בתמיכת מפלגות הקואליציה, ובלחצם של הבית-היהודי ויהדות-התורה. החוק מאפשר לשר או סגן שר, לפרוש מתפקידו כחבר כנסת ולהמשיך לכהן כשר בממשלה. במידה ויפרוש מכהונתו כחבר בממשלה - ישוב אוטומטית לכהן כחבר כנסת, והח"כ שנכנס במקומו, יסיים את תפקידו בבית המחוקקים.

ביהדות התורה מעריכים כי למרות ההתרחשויות והמתיחויות בין 'שלומי אמונים' (סיעתו של פרוש) ל'דגל התורה', בסופו של דבר, סגן שר החינוך מאיר פרוש יפרוש אף הוא מהכנסת לטובת מועמד מספר 7 ברשימת יהדות התורה ומועמד 'דגל' - ח"כ לשעבר יעקב אשר. אולם למרות ה"הסכמה השקטה" אליה הגיעו הצדדים, אין עדיין סגירה סופית וכך גם לא מועד מתוכנן לביצוע.

בעבר, כשנשאל פרוש האם יפרוש לטובת אשר, הוא אישר את הדברים עקרונית, גם לאחר שהתגלעו חילוקי הדעות בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה', אך לא הודיע מתי יעשה זאת. ההערכות ביהדות התורה הן כי הצדדים טרם הגיעו לסיכומים סופיים שיאפשרו את התפטרות פרוש לטובת אשר. כשעל פי ההערכות, 'דגל' תצטרך להעניק לפרוש 'חבילת הטבות' תמורת הפרישה.

פרוש מצידו ייאלץ להתמודד עם הבעיה שהציב לפתחו ליצמן, כשהכריז בעבר כי 'מועצת גדולי התורה' תצטרך לאשר את דבר החילופין. מקורבי פרוש טענו כל העת, כי האדמו"רים עמם התייעץ, אישרו כבר עקרונית את המהלך.

מוקדם יותר היום (ד') הגיש יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מכתב התפטרות מהכנסת לידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בנט ימשיך לכהן בתפקידו כשר החינוך. ואם וכאשר יפרוש מהממשלה - הוא ישוב לכהן כח"כ. מי שתיכנס לכנסת במקומו של בנט היא ח"כ לשעבר שולי מועלם, שפעלה רבות לקידום החוק הנורווגי. בכך מגדיל בנט את הייצוג הנשי ברשימה, ומשיג עוד ח"כ שיוכל לפעול בוועדות ובעבודת הכנסת.

בתמונות: גפני ופרוש הערב




חוק נורווגי אשר מיכאלי דרעי פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד