כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביקורת חריפה על נתניהו: "למה לערבים מותר לעלות להר הבית?"

הימין מתגייס למתקפה על החלטתו של נתניהו לאסור עליית ח"כים יהודים להר הבית • אלקין: "הערבים מסיתים ומשלהבים את ההמון" • אריאל: "הנחיה בלתי נתפסת, אם לא תשתנה נצטרך לשקול מה לעשות" • ברקת קרא לתושבי ירושלים לשאת נשק

הר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


סערה רבתי בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמש (ד), להורות למשטרה לאסור על חברי כנסת ושרים יהודים את העלייה להר הבית.

השר לענייני ירושלים זאב אלקין מהליכוד, תקף הבוקר את ההחלטה בראיון לגל"צ. "אפשר להבין את ההיגיון למה בסיטואציה הזאת לא כדאי ששרים או חברי כנסת יעלו להר הבית; יש רק דבר אחד שלא ברור לי בהחלטה הזאת - וזה למה זה לא כולל את הח"כים מהרשימה המשותפת".

"אין מישהו שמסית יותר גם תוך כדי העלייה להר הבית וגם בשוטף מחברי הכנסת מהרשימה המשותפת", הוסיף אלקין, "הם משלהבים את ההמון ומתנגשים עם המשטרה בהר הבית".

גם שר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי תקף את ההחלטה: "אמרו לי שההנחיה שלא לעלות להר הבית היא רק לחברי כנסת יהודים. זה בלתי נתפס בעליל. אדבר עם רה"מ ואברר איתו את העניין. מעריך שנגיע להבנה", ציין אריאל, והזהיר כי "אם לא - נשקול מה לעשות".

בהמשך התראיין אריאל ב'קול חי' וציין: "אני לא שמעתי על ההוראה הזאת, אני אדבר עם ראש הממשלה על זה ואחר כך אוכל להגיב. בעקרון, ודאי שזה לא נורמלי ולא סביר שיהודי לא יכול לעלות להר הבית על פי ההנחיות הקיימות של משטרת ישראל, בטח אי אפשר לאסור על שר או ח"כ ובטח ובטח אי אפשר שחכ"ים ערבים יעלו אבל ח"כ יהודי לא יעלה. ממש זחאלקה צדיק יסוד עולם, הוא רק עושה שם שלום על ההר, ודאי!"

במקביל, לאור התחזקות גל הטרור, קורא הבוקר ‏ראש עיריית ירושלים ניר ‎ברקת לתושבי העיר "לצאת היום עם אקדח ברישיון שיודעים מה לעשות איתו - זה צו השעה. במובן מסוים זה כמו שירות מילואים", גם ברקת אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל.

ברקת הוסיף: "כל יום נוסף שעובר זה פשוט להפקיר את הילדים. הדבר הזה חייב להיפסק, ומבחינתי, בעת הזאת, הציפייה היא שראש הממשלה יפתור את הבעיה".
ברקת אלקין אריאל נתניהו הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד