ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

המחאה עזרה: מאפיית 'אביחיל' פיטרה את הערבים

סרטון ישן שהופץ הוביל לשיימינג מחאה על ידי פעילי ימין - התוצאה: העובדים פוטרו מהמאפיה אחרי 13 שנה

מאפיית אביחיל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
מאפיית אביחיל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90


גל הטרור התוקף את ישראל מביא לתסיסה קשה הבאה לידי ביטוי ברשתות החברתיות - פעילי ימין קיצוני, המאוגדים בקבוצות פייסבוק או ווטסאפ, קוראים לחבריהם ולכלל הציבור לבצע צעדי מחאה מעשיים נגד בעלי עסקים המעסיקים ערבים. המחאה יעילה, אך מתברר שלא תמיד אמיתית.

ביום הושענא רבה (יום ראשון השבוע) הופץ ברשתות החברתיות סרטון וידאו בו נראה עובד במאפיית 'אביחיל' המיתולוגית ברחוב 'פרי חדש' סמוך ל'כיכר השבת' בירושלים, כששלושה עובדים ערבים מקניטים אותו ומציקים לו. בצמוד לסרטון נקראו הגולשים הנחשפים לנראה בו, ליצור קשר עם בעלי המקום ולבקש מהם לפטר את העובדים הערבים.

אולם מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בניצול ציני של אירוע ישן, בו למעשה דווקא העובד היהודי יצר את הטריגר להשפלתו. "זה קרה לפני שנה וחצי, העובד (הפגוע שכלית) כבר לא עובד אצלינו מזמן, אבל מאז שזה הופץ ברשתות החברתיות אנו סובלים", אומר גיא אביחיל, מנהל המאפייה.

"מדובר בשלושה אחים שעבדו במאפייה כ-13 שנים ומפרנסים את משפחותיהם. אותו עובד, בחור מסכן שהעסקנו כחלק מהסיוע שלנו לקהילה, הציק להם המון, קילל אותם ואת המגזר הערבי". לדבריו, באחת הפעמים כשדבריו עברו כל גבול, העובדים השיבו לו, ואף תיעדו את מעשים בסרטון והעלו זאת לקבוצת העובדים.

מנהלי המאפייה בתיאום עם המדריך בהוסטל בו התגורר הפועל, החליטו להפסיק את עבודתו במאפייה. "לאחר כשנה וחצי הסרטון הופץ ברשתות החברתיות, ומאז מוצאי שמחת תורה קיבלתי מאות פניות זועמות 'תפטר מיידית את העובדים הערבים'. מה שאותם אנשים לא יודעים, מה קרה לפני צילום הסרטון".

לדבריו, הפניות לא היו רק לטלפון האישי שלו או לטלפון של המאפייה, אלא גם אנשים הגיעו לבית העסק ודרשו את פיטורי העובדים. "לאחר גל של טלפונים ואיומים, העובדים ביקשו לעזוב את העבודה, אך אני לא הסכמתי לכך. ידעתי שהם מפרנסים את המשפחות, וקיוויתי שההצקות יפסקו. אולם משהדבר המשיך, נאלצתי בשבוע שעבר לפטר אותם בלב כבד - בהסכמתם".
מאפיית אביחיל ערבים טרור שיימינג רשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד