ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הטרור הקשה: גדולי ישראל מכל החוגים קוראים לתפילה וזעקה

מכתב מיוחד התפרסם על ידי הגראי"ל שטיינמן - "להתחזק בתורה וחסד, על מנת לעורר רחמי שמים" • הראש"ל קבע 'שבת התעוררות ואחדות' ותיקן לומר בפתיחת ההיכל פרקי תהילים • האדמו"ר מסאטמר ביקש מחסידיו בניו יורק - התפללו

הטרור הקשה: גדולי ישראל מכל החוגים קוראים לתפילה וזעקה
פלאש90


בעקבות המצב הבטחוני הקשה השורר בימים האחרונים ועם ישראל הנמצא בסכנה ופחד - יערכו במהלך השבת הקרובה תפילות בהיכלי התורה והחסידות.

גדולי ישראל קוראים לרבבות בני הישיבות המתחילים בשבוע הקרוב את זמן החורף להרבות בלימוד התורה, ולקיים סדרי לימוד רצופים במשמרות.

מכתב מיוחד מתפרסם מהגראי"ל שטיינמן בעקבות המצב ובו כותב בזה"ל: "שמעתי שהחפץ חיים זצ"ל ביאר הפסוק בקהלת (פרק ה') אל תבהל על פיך ולבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלקים כי האלקים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים, בדרך משל, שכשמסתכלים על חותמת לא מובן שום דבר מה כתוב שם כי האותיות הפוכות, אבל כשחותמים ונהפך אז רואים שהכל טוב וישר, ופשוט שהבורא יתב' שמו, ברא העולם להטיב עם בריותיו, וכי יעלה על הדעת שברא בריאה להרע להם, אבל תפקידו של האדם בזמנים כאלו לפשפש במעשיו, ולב יודע מרת נפשו מה עליו לתקן.

"ואולי כדי לעורר זכות הרבים אפשר להציע שיתחזקו בפרט בתורה וחסד, ונזכה כי ע"י זה יתעורר רחמי שמים עלינו ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו".

הראש״ל והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף הכריז על השבת הקרובה שבת בראשית "שבת התעוררות ואחדות", במהלכה יאמרו בכל בתי הכנסת בפתיחת ההיכל לפני קריאת התורה את פרקים קכ"א וק"ל בתהילים. הראשון לציון הוסיף כי אחדות עם ישראל היא הדרך המועילה ביותר לעורר רחמי שמים ולבטל את הגזירות הקשות. והן אל כביר לא ימאס תפילת רבים.

גם בניו יורק בחצר המהר"א מסאטמר התבקשו החסידים לומר חמישה פרקי תהילים על תושבי ארץ הקודש.

מכתב הגראי"ל:




תפילה הרב שטיינמן טרור המצב הבטחוני ארץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד