י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נצרת: הח"כים הערבים הפגינו, שבעה נעצרו

מפלגת חד"ש יזמה הפגנה בנצרת בהשתתפות ח"כי המפלגה • בסיום ההפגנה החלה התפרעות ושבעה בני אדם נעצרו • תיעוד

נצרת: הח"כים הערבים הפגינו, שבעה נעצרו


מאות ערבים ישראלים הפגינו השבת בנצרת בהפגנה שאורגנה על-ידי מפלגת חד"ש כהזדהות עם מסגד אל-אקצה והעם הפלסטיני.

ח"כ יוסף ג'בארין אמר בהפגנה בנצרת: "ההפגנה היום היא מסר ברור של הציבור הערבי והציבור היהודי שוחר השלום, צריך לסיים את הכיבוש, צריך להפסיק את ההשתוללות של המתנחלים באל אקצא ובמזרח ירושלים והאחריות היא על נתניהו ושריו".



ח"כ עאידה תומא סלימאן אמר בהפגנה: "אנחנו פה בשביל לצעוק ביחד ערבים ויהודים נגד הפאשיזם שמשתולל בארץ, נגד ההסתה הפרועה של הממשלה כנגד האוכלוסיה הערבית, ולמען סיום הכיבוש והוצאת שני העמים ממעגל הדמים".

ח"כ ד"ר עבדאללה אבו מערוף הוסיף: "הפגנה זו היא צעקה של שוחרי השלום, כדי להגיד די לכיבוש ודי לגזענות. הכיבוש הוא השורש למה שמתרחש כעת, זהו מאבק שנמשך המון זמן, אך בסופו של דבר הוא יבוא לקיצו בזכות אמנותם של כל מי שמאמין בשלום והשוויון."

בסיום ההפגנה: שבעה נעצרו בהתפרעות
עשרות ערבים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון והציתו פחי אשפה במהלך הפגנה שהתקיימה בנצרת. נעצרו שבעה חשודים בני 14-39. בתום ההפגנה בנצרת שעברה ללא חריגים החלו עשרות צעירים לחסום את רחוב פאולוס בעיר, חלקם רעולי פנים, הבעירו פחים והחלו מיידים אבנים לעבר הכוחות.

כוחות יס"מ צפון ולוחמי מג"ב מיחידת שחר 101 צפון, בפיקוד מת"ח נצרת נצ"מ שלום אביטן, בפעילות חכמה כנגד אותם רעולי פנים, ביצעו מעצר של שבעה חשודים בגילאים 14, 16, 18, 20, 35 ו-39, כולם תושבי נצרת, בחשד למעורבותם בארועי הפרות הסדר.

כוחות משטרה גדולים פרוסים כעת בסביב העיר נצרת במטרה למנוע הימשכות האירועים. גם עכשיו הכוחות ערוכים בנקודות החיכוך ובאזורים רגישים נוספים על מנת למנוע אירועי הפרות סדר או גלישתן.

בכפר כנא כעת ישנה התגודדות של עשרות בודדות בניהם רעולי פנים, חוסמים את ציר הכניסה לכפר כביש 764, ללא הפרעה לתנועה. בכפר מנדא, בכניסה לכפר ישנם עשרות בודדות של מפגינים אשר הבעירו צמיגים וחסמו את הציר.

כמו באירועים קודמים, מבהירים במשטרה "אנו נפעל כנגד כל מי שיפר את החוק והסדר או יסכן את שלום הציבור וינקטו הליכים פליליים ומשפטיים מחמירים ומואצים כנגדו".











הפגנה ערבים נצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד