כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אחרי החגים: לייבל'ה פותח 'זמן חורף'

מי עצר את ההקפות בסלונים? • איפה הדירה החדשה של דוד שפירא? • ומדוע סוגרים את המרחב האווירי של נס ציונה?

אחרי החגים: לייבל'ה פותח 'זמן חורף'


כבר במוצאי שמחת תורה, מיד לאחר שסיים לקפץ כתיש בהקפות שניות, התיישב לייבל'ה להכין את מדור סיכום החג, אלא שאילוצי הטרור גברו עליו, עד שפגש את המשתוקק הקבוע בין מנחה למעריב באיצקוביץ.

"אהה לייבל'ה, נשברת. כמה סכינים ואתה מושבת", לגלג המשתוקק. "כמה חבל, הגונז האלמוני עלה על הגל, את ביקורת עיתוני החג המנומקת הפסדת, בקושי נשאר לך קצת צימוקים", המשיך לקנטר.

במר ייאושו, פנה לייבל'ה לגמילות חסדים, ונסע לבקר את בנו המאומץ של העיתונאי המעופף בעולם אהרן גרנביץ-גרנות, שנפצע בגל הטרור ואושפז בבית החולים שערי צדק. שם פגש לייבל'ה את סגן העורך של משפחה שמעון יאיר ברייטקופף, שלא שכח לצייץ היישר ממיטת הפצוע, עורך חדשות בקהילה והפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, ובהמשך גם העיתונאי שלומי גיל שזכה להצפת לייקים בפייסבוק ואפילו הח"כ הבעלזאי ישראל אייכלר שהגיע בבוקר שישי. לייבל'ה מאחל רפואה שלמה מכל הלב.








ואיך מתמודדים נציגינו בירושלים עם הטרור הגואה? ובכן, בעוד הסגן הש"סי המקומי שלא צעד לכותל, צביקה כהן, טס ליממה יחד עם מנכ"ל ש"ס חיים ביטון לשטוח שיח בקבר סניגורם של ישראל בברדיטשוב, לרגל יום היארצייט, הרי שהסגן הדגלאי קלרמן שחושש להתבטא בתקשורת, הגיע דווקא להתברך אצל הרבי מבעלזא ואף קיבל קופסת דבש לשמירה.





ובאותו זמן, עצר מ"מ ראש העיר יוסי דייטש את ההקפות בסלונים: לייבל'ה חושף כי במהלך ההקפות הארוכות מדי בבית הכנסת של חסידי סלונים במאה שערים, עצר דייטש את הריקודים והשתיק את ההמונים למשך כמה שניות. הסיבה? פרוזאית למדי. ילדה שנפלה בעזרת הנשים ונזקקה למתנדבי הצלה, וקולו של יוסי נשמע ברמה "הצלה בא דיא וויבער" (הצלה בעזרת נשים).

אבל מי שבאמת חיפש את הנהגת העיר ירושלים, מיועציו של הראיס ניר – קרויזר ואיזק – ועד לכלל חברי המועצה החרדים, היה עשוי לפגוש אותם בחמישי אחר הצהריים, כשהם גודשים את אולמי בית ישראל בבירה. הסיבה: חגיגת הברית לבנו של היחצ"ן יוסי רוזנבוים, שחגג לידת בן ראשון לאחר ארבע בנות. אמנם הברית עצמה וקריאת השם 'דוד אליהו' נערכה כבר לפנות בוקר בבית מדרשו של הרבי מקרלין סטולין בגבעת זאב, אבל האירוע המכונן התרחש כאמור בשעות הערב דווקא.

מלבד השרים שטייניץ ולוין, הצמד דרעי ואיווט ליברמן, ורב הכותל הבלתי מחמיץ אירוע שמואל רבינוביץ, נצפו במקום איציק קויפמן ושאר חברי מרכז ליכוד, צוות מוגבר של אורחים מטעם אתר הבית, ואפילו חיליק שניסה לפתות את לייבל'ה בארבע כוסות של יין איכותי ומשובח. לייבל'ה, מבוהל מכל השפע הזה, הסתפק בשיחת רעים עם ה'מתחבר' בני מחלב והקולגה ישי כהן, וחמק מהאירוע - רק כדי לקבל אחרי שעה קלה במייל גלריה נאה ומפורטת מידידו אבי יוספי.

אבל כל זה רק פרומו לקראת האירוע היותר מדובר בברנז'ה: נישואיו של אמן הרגש בעל קול הזהב, הזמיר מרטיט הלבבות מוטי שטיינמץ, ביום שני הקרוב במתחם האירועים ויטראז'. לייבל'ה חושף כי הפעם, בסיכום מוקדם עם שר התחבורה, ייסגר המרחב האווירי של נס ציונה ומאבטחים יוודאו את זהות הבאים בשערי האולם. על הביצוע המוזיקלי הופקדה מקהלת שירה, שתגיע ברכבת אווירית מניו יורק ובהרכב מלא, כולל זאבי פריד, הערשי וינברגר, שרגא גולד והמנצח יואלי הורביץ. התזמורת כמובן של רובי בנט, יחד עם מאיר אדלר, אהרל'ה סמט ועשרות זמרים נוספים שיגיעו מרחוק ומקרוב לחתונת השנה במוזיקה החסידית.

ואפרופו מאיר אדלר: הבעל מנגן של ויז'ניץ הגיע להיכל הטוטו בחולון יחד עם העסקן אהרן קלמן יוסף שרף, כדי לעמוד מקרוב אחר ההכנות לחתונה הגדולה לנכד האדמו"ר בו' כסלו הקרוב.





ואם בויז'ניץ עסקינן: השבוע ערכו חברי מועצת העיר יומולדת ליו"ר אגודת ישראל בעיר, מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ והבן של משב"ק האדמו"ר – חיים מאיר כץ. בחגיגות השתתפו כולם כולל ראש העיר, הסגנים ושאר עסקנים, שהגיעו לברך את חיים מאיר שהגיע לבינה.





ומי שצעיר מכץ ב-5 שנים, ראש העיר ישראל פרוש, הופתע גם הוא בחול המועד, כשהגיע לבקר את סגנו צוריאל קריספל בסוכתו ומצא במקום את משפחת פרוש לדורותיה ושאר חברים שהפתיעו בחגיגות יום הולדת כדבעי. אפילו חבר המועצה ברק צברי, הנחשב לאחרון האופוזיציונרים לראש העיר, הגיע לברך.



פינת גדולי ישראל והמסתעף:
אולי כהכנה לראיון חג מקיף ב'משפחה' ואולי סתם כך כדי להישאר קרוב לזירת האירועים, חושף לייבל'ה כי המשב"ק והנכד דוד שפירא, האיש אשר על הבית בחזון איש 5, שכר לאחרונה דירה מאחורי ביתו של הסבא הדגול. לייבל'ה מצא את שפירא לאחרונה יותר ויותר באזור הבית גם בשעות בלתי לגאליות, בהן היה רגיל לפגוש אותו סמוך לביתו ברחוב יהושע, ומשחפר כדרכו גילה את דבר המעבר, ובזאת הוא מאחל לנכד יקיר יישוב נאה ושימוש יאה.

ואם בגדולי ישראל עסקינן, אכזבה של ממש נרשמה במוצאי שמחת תורה בחצרות האדמו"רים עקב היעדרותו של מפכ"ל המשטרה המיועד רוני אלשיך. בעוד במודז'יץ השלימו עם הצעד, הרי שבצאנז הפיקו לקחים ומנעו את חלוקת ספרי התורה גם לשאר נציגי הציבור. וכך ישבו להם ליצמן וזייברט בחוסר מעש והתבוננו באדמו"ר רוקד עם ספר התורה.

ואחת גם לעדות המזרח: גדול הדור של העדה התימנית, הגאון הרב שלמה מחפוד, נצפה עטוף בגלימה בוכרית בברית לתינוק בן העדה.





ובשמחת בית השואבה של ישיבת חברון, פגש לייבל'ה בבוגר חברון גאולה, איש המשטרה וזק"א בנצי ליזרוביץ, כשהוא נרגש יתר על המידה.





איך מבשרים לעולם שאתה מתכנן טיסה? פשוט מאוד, תלמדו מאיש 'משפחה' אריה ארליך, שכתב השבוע: "העורך התורני שיושב לידי בטיסה מתקשה לעכל: 'כ״כ הרבה מאמרים תכנן הרב איתם הנקין הי״ד לכתוב, בנושאים תורניים שרק הוא התמחה בהם. כעת הכל נגדע'".

לייבל'ה הסקרן קיבל את הפרטים לבסוף, בעזרת ידידו יוסי אליטוב, והתבשר כי אריה טס יחד עם המשפיע החב"די שמואל ויספיש לפקוד את קברו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב - שם נשאו תפילה על הכלל והפרט וכמובן צייצו.





מי שלא ראה שמחת חלאק'ה ליורש העצר לא ראה חלאק'ה מימיו: יו"ר מוסדות שטפנשט הרב אברהם יעקב סלומון חגג ברביעי האחרון חלאק'ה לבנו הגדול. חמשה אוטובוסים יצאו ממרכז המוסדות בבני ברק למירון - שם שר גם האיש וההסתרה יואלי קליין והקלידן שייע גרוס. קליין עצמו אף כובד בגזיזת מחלפות ראשו של הילד היניק, שהולבש כאחד מאדמו"רי בית רוז'ין.





ולייבל'ה שגם גזז, פגש במקום את בני וולקן האיש שכל המיסיונרים בארץ רועדים מפניו בטרם ייצא לפעולה במסגרת 'יד לאחים'. מתברר שוולקן, שלא מת על המספר 45, שייך גם לחסידות שטפנשט והוא מהווה שלוחה בפני עצמה.



מן הכותל ומן היקב
מוישי רבר הרל"ש של הממלא מקום של ראש העיר אלעד, נצפה בהושענא רבא במירון בתפילת שחרית כשהוא רוכש עליה למאיר רובינשטיין, הראיס של ביתר, ומכבד אותו בעליית 'במקום כהן'. ולייבל'ה אומר, אחרי שרבר ניגש גם שחרית וגם מוסף, עליה זה שום דבר.





ואפרופו חול המועד ועליה לתורה: לייבל'ה הגיע לכותל וראה את העיתונאי שלמה קוק בדבקות של ממש בעת התפילה במנין של אביו, הגרב"צ הכהן קוק, שהגיע לכותל כמנהגו מידי בוקר לנענע בלולב, כמנהג רבו הגרי"ש זצ"ל.





ובצל המצב הרגיש, בחר לייבל'ה דווקא להקביל פני רבו בכותל וללא מאבטחים. שם גם פגש את סגן השר מאיר פרוש, שחזר מטיש מרגש בויזנ'יץ והגיע לתפילה חרישית ול'הקבלת פני רבו'.





רגע לפני מעמד הרבבות 'הקהל' בחג הסוכות בכותל המערבי, תפסו תמונה כל האמנים שנטלו חלק במעמד הגדול. בין השאר: החזן חיים אדלר, הזמר מנדי ג'רופי, הקלידן יענקי רובין וחברי מקהלת "נרננה".





ובחוץ, פגש לייבל'ה חבר מועצה פעיל במיוחד - משה ליאון, שנראה שגבעתיים כבר נשכחה מזכרונו ושבילי ירושלים נהירים לו, כשהוא מגיע יחד עם יוסי דייטש המ"מ לבדוק את השטח.





לאחר שהשדרן אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', הצהיר בראיון למגזין 'פירמה' כי השלב הבא בקריירה שלו זו הפוליטיקה, וכי הוצע לו מקום לא ריאלי ברשימת ש"ס לכנסת, הוא קיבל חיבוק מדרעי בסוכה בה נערכה הברית לבן יוסף חיים כלף באולמי שירת ירושלים. שר הכלכלה צהל לכבוד מימרן ואמר לו: "הנה הפוליטיקאי החדש שלנו... אם תשאף תגיע רחוק".





ואילו מגיש מהדורה מרכזית אחר, משה גלסנר, נצפה בחול המועד בהדר גאולה כשהוא מסתבך בין מבחר הסלטים. לייבל'ה נחלץ לעזרה וגם תיעד.





ועוד אחד שאזניית הבלוטוס שלו לא עוזבת אותו גם בחגים, הכתב שלא מפסיק לדווח באופן ראשוני ומדויק על פיגועים לא עלינו. בערב שמחת תורה, לאחר שסייר עם המאבטחים במרכזי החסידויות, יצא שלזינגר למחניודה כדי לקנות מעט טבק שיהיה מה לגלגל.





לאחר שהתרגש מהקפות שניות בשמחת תורה, הגיע יאיר שרקי (אהוב לבו של הפרשן יעקב ריבלין) למסעדת שלייקעס בבני ברק, שם נצפה בפגישה על צ'ולנט עם דמות לא ידועה. לאחר בירור מעמיק חשף לייבל'ה כי מדובר באלי פלדשטיין, דובר צה"ל למגזר החרדי.





ומי שנצפה מטייל באסרו חג כאחד מפשוטי העם הוא חבר מועצת עיריית בני ברק משה מלאכי, שתועד יחד עם כל משפחתו בתחנת האוטובוס על גבול רמת גן בני ברק.



פינת המזל טובים:
ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידנו משכבר הימים העיתונאי יקי אדמקר מוואלה לרגל שמחת הולדת בתו הראשונה נינה אדמקר שתהיה כמו הוריה תושבת העיר נתניה.

איש התקשורת שימי סגל עורך אתר 'שטורעם' החבד"י, מגיש ב'קול חי' וגם עורך ב'המבשר' חגג במוצאי שמחת תורה את הולדת בתו הרביעית במספר במשפחת סגל המתגוררת בכפר.

ברכת מזל"ט להרב שלמה קוסטליץ חבר מועצת עיריית ב"ב, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

וברכת מזל טוב לאהרן ברוך ליבוביץ האיש וארכיון התמונות הצלם המפורסם לרגל מלאות לו ארבעה עשורים. מי שהפתיע אותו היה דווקא הבוס המנכ"ל של הציבור החרדי שהגיע לחיפה יחד עם מקהלת ויז'ניץ ופינק את העורך המסור.



,

ברכת מזל טוב לזמר שרוליק הרשטיק לרגל שמחת הולדת בתו. הקידושא רבא נערכה השבת בבית המדרש דחסידי בוטשואן.

ברכת מזל טוב לאיש הפיסטוקים יעקב נוראני (צעירי ש"ס זוכרים?) לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. מאחלים גם החברים בממלכת בית זלאטשוב.

לייבל'ה שולח את תנחומיו לעיתונאי ועורך ביתד נאמן אריה זיסמן, על פטירת אמו מרת יפה ע"ה. יהי רצון שלא תדעו עוד צער ושבר בגבולכם.
אדמקר לייבלה רכילות פרוש קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד