כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ש"ס מתאבלת: "הרב אברג'ל הקים עולה של תורה"

למרות המחלוקת בבחירות האחרונות, בש"ס מיהרו לצאת בהודעת אבל בעקבות פטירתו של הגר"י אברג'ל זצ"ל

ש"ס מתאבלת: "הרב אברג'ל הקים עולה של תורה"


בעקבות פטירתו בליל שבת של הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל זצ"ל, ממקימי עולם התשובה וראש מוסדות 'קול רינה רב פעלים' בנגב, מוציאים בש"ס הודעת אבל.

כזכור, בבחירות האחרונות תמך הרב אברג'ל במפלגת יחד שלא עברה את אחוז החסימה, אולם לאחר מחלתו יצאו רבני ש"ס בקריאה להתפלל לרפואתו, וברשת מעיין החינוך התבקשו התלמידים להרבות בתפילה.

"מרנן חברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, רבנן ותלמידיהון, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו בטרם עת של ראש מוסדות רב פעלים הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל זצ"ל בעקבות מחלה קשה.

"הגאון זצ"ל זכה להקים עולה של תורה בכל רחבי הארץ, בהקמת כוללי אברכים רבים, אשר היה להם למשען ולאחיסמך במסירות נפש.

"גדולה האבידה ומי יתן לנו תמורתו. נשגר בזאת תנחומים לאלפי תלמידיו ושומעי לקחו וה' הטוב ירפא את שבר עמו ויאמר לצרותינו די. ובבניין ירושלים ננוחם אכי"ר", נאמר בהודעת האבל.

גם יו"ר יחד אלי ישי פרסם הערב הודעת אבל: "בצער רב קיבלתי במוצאי שבת את ההודעה הקשה על פטירתו של הגאון הגדול, רבן של ישראל, מצדיקי הדור וענקי החסד, קדוש ומקודש בכל מיני קדושות, ממקימי עולה של תורה בדורנו, מגדלור של תשובה בכל הדרום, ממנהיגי הדור, רבינו הגדול הצדיק הרב יורם אברג'ל זצוק"ל אשר החזיר את נשמתו לבורא עולם לאחר שנזדכך ביסורים וקיבלם באהבה.

"הגאון הצדיק זצוק״ל זכה לקירבה יתירה מרבינו הגדול מרן הרב עובדיה יוסף זצוק״ל
וזכיתי לשמש כשליח מרן זצוק"ל לרב הצדיק בענייני הנהגת הדור והקמת עולה של תורה, זכיתי להסתופף בצילו, להתברך מפיו, ולפעול על פי הנהגותיו. את התמיכה והאהבה שהעניק לי אנצור כל חיי".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ספד: "הרב יורם אברג'ל זצ"ל היה אוהב ישראל גדול ואוהב ארץ ישראל. הרב אברג'ל כיבד והעריך מאוד את הרב מרדכי אליהו זצ"ל ואף בשלושים ספד לו. הרב החזיק במאות אברכים ובני ישיבה במלגה חודשית כדי שימשיכו ללמוד תורה, מאות אלפים מתושבי הדרום וכל רחבי הארץ, היו מחוברים אליו. עם ישראל איבד אחד מגדולי אוהביו."



שב אברגל אבל פטירה מועצת החכמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד