כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הלוחמים משחזרים: כך חיסלנו מחבל בשועפט

בליל שבת תקף מחבל את עמדת מג"ב במחנה הפליטים בירי מאקדח, וחוסל במהירות על ידי שניים מהלוחמים • צפו

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90


בליל שבת, ביצע מחבל חמוש באקדח ירי לעבר עמדת משמר הגבול במחנה הפליטים שועפט שבצפון ירושלים. הלוחמים השיבו באש לעבר המחבל, שנפצע באורח קשה וכעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים.

סמ"ש י' ורס"ל א' שחיסלו אמש את המחבל משחזרים, "זיהינו את המחבל מנסה לפתוח באש פעם נוספת, ביצענו ירי מדויק לעברו ונטרלנו אותו".


שחזור האירוע על ידי הלוחמים

השניים שחזרו בפני סגן מפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים, סנ"צ יוסי טל ומפקד הגדוד הצפוני של עוטף ירושלים, סנ"צ גולן שרוני את שאירע אמש במהלך הפרות סדר במחנה הפליטים שועפט, בה מחבל ביצע ירי חי לעבר עמדת הפילבוקס במחסום.

לדבריהם, מתוך מפירי הסדר התקרב מחבל לעבר עמדת משמר הגבול כאשר הוא חמוש באקדח ומבצע ירי חי לעבר העמדה. סמ"ש י' זיהה את המחבל, הוא ולוחם מג"ב נוסף דרכו את נשקם וביצעו ירי מדויק עד לניטרולו.

סמ"ש י', מספר: "במהלך הפרות סדר התקרבו למחסום כמה עשרות רעולי פנים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה. אני איישתי את עמדת הפילבוקס במחסום. תוך שניות ספורות זיהיתי את המחבל מצבע ירי מאקדח לעבר העמדה, אני והלוחם הנוסף שהגיע אלי לעמדה ביצענו ירי מדויק עד לנטרול המחבל".

המחבל בשנות ה-20 לחייו טופל במקום על ידי כוחות מד"א ופונה לבית החולים כשמצבו קשה, לאחר זמן קצר נקבע מותו בבית החולים.

"פעלתם בנחישות ובמקצועיות כפי שמצופה מלוחמים, יחד עם זאת עלינו להיות מוכנים לאירועים הבאים. סומך עליכם, על המפקדים והלוחמים שלנו", ציין סגן ניצב יוסי טל.
מגב מחסום חברון מחבל חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד