י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבה של ירושלים: "הסתלקות צדיקים מכפרת"

הגרש"מ עמאר ספד לגר"י אברג'ל זצ"ל: "אוי לנו שכך עלה לנו, שבגיל כזה נסתלק. הדבר מחייב את כולנו לחשבון נפש"

רבה של ירושלים: "הסתלקות צדיקים מכפרת"


עם צאת השבת קיבל הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר את ההודעה הקשה על פטירתו של המקובל רבי יורם אברג'ל זצ"ל, עמו היה בקשר הדוק שנמשך במשך שנים ארוכות.

בשיחה שמסר הרב לאחר ההבדלה הוא התייחס לפטירת הרב אברג'ל זצ"ל וספד: "הצטערתי מאוד, כמו כל בית ישראל, לשמוע על השמועה הרעה - על הסתלקותו של הגאון, הרב הצדיק, רבי יורם אברג'ל ע"ה, שנסתלק בלא עת, בגזרת הבורא הקב"ה. איש חייל ורב פעלים, תלמיד חכם חשוב, שהדרשות שלו משכו רבים וטובים, אלפים ורבבות ממש היו מקשיבים ומתעלים מהדרשות שלו".

הראשל"צ התייחס לרשת הכוללים שרב יורם זצ"ל כמד בראשם ואמר: "היה לרב אברג'ל ע"ה רשת של כוללים, למעלה מאלף אברכים, בכמה וכמה ערים. הוא היה מממן את זה. בימינו שאחזקת מוסדות התורה נעשה כקריעת ים סוף - זה היה דבר גדול ועצום. הרב המשיך לחזקם ולעודד וביקר אצלם. זה חיסרון גדול וניכר, זה לא פשוט. זה לא רק אחזקת תורה, זה גם אחזקת משפחות עם ילדיהם, אשריו ואשרי חלקו".

הרב הוסיף ואמר: "אוי לנו שכך עלה לנו, שבגיל כזה נסתלק. בוודאי הדבר מחייב את כולנו לחשבון נפש. שלא יהיה מבחינת 'הצדיק אבד ואין איש שם על לב', חס ושלום. אלא כולנו חייבים להשים בלבנו את הסתלקות הצדיק".

הראשל"צ התייחס לימים המתוחים בירושלים וגל הטרור האחרון: "בפרט בימים אלו שמידת הדין מתוחה והמצב קשה מאוד, מי יודע אם ההסתלקות של הרב ע"ה לא בא בשביל לכפר על עם ישראל. כולנו חייבים להתעורר כדי שיהיה נחת לצדיק. שההסתלקות שלא לא תלך חלילה לחינם".
עמאר אבל אברגל פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד