ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו: אדל בנט נפגשת עם חיילים שהצילו את חייה

היא נפלה לרגליהם כשהסכין תקועה בגופה והם הצילו את חייה • בסוף השבוע הגיעו לבקר אותה ואת בנה בבית החולים • ״אני כל כך גאה בכם, הייתם כאלה אנושיים"

צפו: אדל בנט נפגשת עם חיילים שהצילו את חייה


אין מי שאינו עוקב בדאגה אחר המצב הקשה ברחובות. מפיגוע דקירה אחד למשנהו, בקושי מספיקים לעמוד בקצב. אך לא עם ישראל, רחמנים בני רחמנים, יכולים לשכוח גם את אלו שנדקרו "מזמן" – ובמונחים של המצב, לצערנו, המילה "מזמן" מכוונת לימים ספורים בלבד.

בסוף השבוע ביקרו החיילים שהצילו את חייה של אדל בנט, אלמנתו של אהרון בנט הי"ד, במיטת חוליה בבית החולים, שם היא מתאוששת מהפיגוע אותו עברה.

קשה שלא להיזכר בתיאורים שתיארה לכלי התקשורת ברגע שיכלה לדבר:
"ניגשתי לערבי, הייתי על הרצפה וניסיתי להיעזר בו כדי לקום. אמרתי לו 'אני אשלם לך גם מיליון שקל, קח אתי את הילדים ורוץ איתי', הוא צחק עליי ואמר לי 'תמותי'. רצתי ונשכבתי על הרצפה והתחילו לצאת ערבים מכל הכיוונים וכוחות הביטחון סגרו את הזירה. ניסו לפגוע עוד במי שאפשר".





הלוחמים מבקרים את אדל: "אנחנו איתך". צילום: חטיבת דובר המשטרה יחידת יואב

היא סיפרה גם על הרגעים בהם דקר המחבל למוות, את בעלה.
""המחבל היה קטן לעומת אהרן. הוא התחיל להילחם ואני רואה הכול ולא מבינה מה קורה. הוא תפס את בעלי, השכיב את בעלי על חנות בגדים והמשיך לדקור אותו. ניסיתי לקחת את הסכין ממנו ולא הצלחתי. מסביבנו חבורות נוער ערבים שמסתכלים ורואים את המקרה ולא פוצים פה, מחייכים, וצוחקים. התחננתי לעזרה".

המחבל דקר אותה כשבעלה מנסה להגיב, אז הוא חזר לדקור אותו. בשארית כוחותיה היא רצה לעבר כוחות ביטחון ובבכי וכאב התחננה על חיי בעלה וילדיה שנותרו לבדם במקום. "אני לא יודעת מה איתם", אמרה לחיילים ונפלה על הרצפה. "הרגשתי שאני לא יכולה לזוז. התחילו לטפל בי. כל הדרך שרצתי אני שומעת קללות, יריקות, סטירה, הסכין עוד הייתה בגוף שלי".

לפני מספר ימים ביקר אותה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במהלך הביקור שיתפה אדל, שמצבה הולך ומשתפר ב"ה, בתחושותיה על חוסר תפקודה בעקבות הפיגוע:"אני לא יכולה לטפל כרגע בילדים שלי ומרגישה אשמה", אמרה. "אפילו לחבק או ללטף אני לא יכולה עם הפציעות". לנתניהו אמרה שיש לו עסק עם חיות אדם.

בסוף השבוע, כאמור התקיים מפגש מרגש של לוחמי יחידת יואב ממשטרת המחוז הדרומי, עם אדל בנט ובנה נתן. צוות לוחמי יחידת יואב של משטרת המחוז הדרומי ביחד עם לוחם מג"ב הסתערו על המחבל, ירו בו ונטרלו אותו. בפעילותם המהירה והמקצועית מנעו הלוחמים אסון גדול יותר. במקביל חובשים של יחידת יואב העניקו טיפול רפואי מציל חיים לאדל ובנה הפעוט נתן, עד להעברתם באופן בטוח לצוותי הרפואה שהגיעו לזירה. אדל שחיכתה בציפייה גדולה למפגש הייתה נרגשת והודתה מעומק ליבה ללוחמי היחידה וסיפרה איך היא עד עכשיו זוכרת את המשפטים של הלוחמים במהלך הטיפול הרפואי הראשוני שהעניקו לה. ״תישארי איתי, לא להירדם אנחנו איתך לא עוזבים אותך״ וכד׳.


לקראת סיום המפגש אמרה ללוחמים: ״אני כל כל גאה בכם, הייתם כאלה אנושיים״.
פיגוע בנט דקירה כותל נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד