י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הרב אברג'ל וש"ס: יחסי עליות ומורדות

הקשר העמוק של הגר"י אברג'ל עם הגר"ע זצ"ל וש"ס נפרם בבחירות האחרונות, וחודש על ידי חבר ה'מועצת' הגר"ד יוסף

איש השלום. הגר''ד יוסף
איש השלום. הגר''ד יוסף


יחסיו של הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל עם תנועת ש"ס ידעו בשנים האחרונות עליות ומורדות.

בעבר, עד לפטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, נחשב הרב אברג'ל כאחד הרבנים המזוהים עם ש"ס ומרן, והיה נכנס ויוצא מהבית ברחוב הקבלן כאחד מבני המשפחה.

כחלק מהקשר ההדוק עם הגר"ע יוסף זצ"ל, שימש הרב אברג'ל כרב המקדים של הרב עובדיה פעמים רבות בשיעור הקבוע בבית הכנסת היזדים בירושלים. במהלך שיעורים אלו נהג הרב עובדיה לשבח את הרב אברג'ל על גדלותו בתורה ותמיכתו בעשרות כוללים, מוסדות לימוד ובתי מדרש. בשיעורים אלו אף הצהיר הגר"ע לא אחת על אהבתו לרב אברג'ל.

הקרע עם תנועת ש"ס נוצר במהלך הבחירות האחרונות לכנסת, לאחר הסתלקותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. במהלך הבחירות הודיע הרב אברג'ל על תמיכתו בתנועת יחד בראשות אלי ישי, והפך ליריב מר של המפלגה. מאז הבחירות נוצר נתק בין תנועת ש"ס הרשמית לרב אברג'ל, ורבני המפלגה לא השתתפו באירועים שערך.

לאחרונה, החלו היחסים להפשיר וליזור לתיקונם, כאשר הראשון שפרץ את חומת ההתנתקות בין הצדדים ומי שהוביל את מסע השלום, היה חבר מועצת החכמים ונשיא תנועת אל המעיין הגר"ד יוסף, העומד בראש בית המדרש יחווה דעת.

מאז החלה ההידרדרות במצבו של הרב אברג'ל, נסע הגר"ד יוסף מספר פעמים לבית החולים - על מנת לבקר את הרב אברג'ל. בסביבתו של הרב אברג'ל אומרים כי החלטתו של הגר"ד יוסף לשים את הנתק הפוליטי מאחוריו ולהגיע לבקר את הרב, מעידה על גדלותו ואופיו הרחמני.

כחלק מהקשר החדש שנוצר אף הוציא הגר"ד יוסף מכתב לכל בתי הספר של תנועת אל המעיין הקורא להתפלל להחלמתו של הרב אברג'ל. בהמשך הצטרף גם נשיא מועצת החכמים לתפילות להחלמתו ואף הוסיף לגר"י את השם 'חי'.

גם הערב, היה הגר"ד יוסף היחיד מחברי מועצת החכמים של ש"ס שהגיע להלוויה. אליה הגיע גם יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי.
שס דרעי אברג'ל דוד יוסף נתק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד