א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

רבני לייקווד: "לא לפתוח את שנת הלימודים"

בבתי הכנסת בעיר נתלה מכתב גדולי ישראל מתשס"ח, שלא לפתוח את הלימודים עד שכל הבנות תתקבלנה

רבני לייקווד: "לא לפתוח את שנת הלימודים"


המאבק באפליה בקבלת בנות לסמינרים חוצה יבשות, כך מתברר ממכתבם של רבני לייקווד, המתפרסם לראשונה בבחדרי חרדים.

בערב שבת נתלתה מודעה בכל בתי הכנסת בלייקווד, בה צולם מכתבם של גדולי ישראל - הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ויבלח"ט הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין - שאסרו על פתיחת שנת הלימודים עד שכל הבנות יתקבלו במוסד ראוי.

המכתב המקורי פורסם בשנת תשס"ח, ואליו צירפו רבני העיר - הגר"מ קוטלר, הגר"י אולשין, הגרד"צ שוסטל, הגר"י נוימן והגר"מ סלומון - את חתימותיהם למכתב נוסף וצמוד, בו הבהירו כי בהתאם להוראת גדולי ישראל, לא תיפתח שנת הלימודים בתיכונים בעיר עד שכל הבנות תסודרנה.

מכיוון שגם השנה התעוררה הבעיה, כאשר בנות אחדות נותרו בבתיהן ללא סמינר עד לפני החגים, ניתלו שוב בהוראת הרבנים המודעות בבתי הכנסת בעיר.

תושב לייקווד המעורה בפרטים מסביר ל'בחדרי חרדים', כי המקרה הובא השנה לידיעתם של ראשי הישיבה, לאחר שאחת הבנות שלא התקבלה היא בתו של אברך בכולל לייקווד המסונף לישיבה. "בלייקווד אמנם אין אפליה על בסיס מגזרי של אשכנזים וספרדים, אבל יש סיפורים אחרים של בנות שלא התקבלו כי אין להן את הפרוטקציות הרצויות... ההוראה של ראשי הישיבה וגדולי ישראל ברורה, ואני מאמין שכבר בימים הקרובים ישלבו את כל הבנות בסמינרים", הוא מסיים באופטימיות.



לייקווד בנות קבלה גדולי ישראל מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד