ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

טוב שהמחבלת נותרה בחיים • טור

היא קמה הבוקר מתוך כוונה לקטול חיים, ולסיים את חייה כשהידית - שני הרצונות נכשלו, ולנו נותר חלון להציל נוספים

טוב שהמחבלת נותרה בחיים • טור
בחדרי חרדים


ניסיון הפיגוע הבוקר, סמוך למעלה אדומים, הוא אירוע מכונן. ראשית כיוון שמדובר בדפוס פעולה חדש-ישן, לא רק סכינים או אפילו ירי, כפי שראינו בכל הפיגועים האחרונים - אלא מטען חבלה.

הוצאה לפועל של פיגוע כזה, הכוללת הכנת מטעני חבלה, מציאת מחבלת מתאבדת, השגת רכב, הכוונת מסלול ויעד לפגיעה, היא כבר לא 'מפגע בודד' - מטבע הלשון שהתרגלנו לשמוע לאחרונה מפי בכירי מערכת הביטחון, בהסברים מדוע הם אינם מצליחים למנוע מודיעינית ומבצעית את סדרת הפיגועים. האירוע הבוקר, הוא ללא ספק התארגנות של קבוצה, ואפשר להניח כמעט בבירור, של ארגון טרור.

לחקירתה של המחבלת, שנפצעה קשה, חשיבות עליונה. לכן, לרבים המצקצקים בלשונם, "חבל שהיא לא מתה" נוכל לומר הבוקר "מזל שהיא לא מתה". השאלה היא, בתוך כמה זמן ניתן יהיה להשיבה להכרה ולתת לחוקרי השב"כ המיומנים והמנוסים לפתוח את פיה. על פי דיווח אנשי הרפואה היא פונתה בהכרה, אבל סובלת מדרגה חמורה של כוויות, כך שבבית החולים היא הורדמה והונשמה, ונראה כי הסיכויים שתשרוד בחיים קטנים.

המידע שמחזיקה אותה בת-עוולה, עשוי להציל חיים של אחרים. ארגון טרור עם תשתית להוצאת פיגוע שכזה לפועל, וודאי לא ישקוט על שמריו נוכח כישלונו הבוקר, בחסדי שמיים גדולים, וינסה חלילה להוציא לפועל פיגוע נוסף.

נמשיך להתפלל ולהרבות זכויות, כדי ששרשרת הניסים האופפת אותנו, מאז תחילת 'אינתיפאדת הסכינים' תימשך. ובעיקר, נייחד תפילה שהחזית מכיוון עזה לא תתלקח בצורה משמעותית. טפטופי הירי בסוף השבוע מסמנים את הזדהות תושבי עזה עם מאבק אחיהם בשטחים, על מה שהם מכנים "שינוי הסטטוס קוו בהר הבית".

השקרים הבוטים של מנהיגי האסלאם, בישראל, בשטחים ובעזה, בדבר שינויים במסגד אל-אקצה, נופלים על אוזניים קשובות בכל מקום איסלאמי. כשהטריגר למאבק הוא דתי, אזי גם חמאס נאלץ לאשר שיגורי טילים מעזה, על אף התגובות הקשות של צה"ל והאזהרות מהדרג המדיני.

היעד העליון של מערכת הביטחון לנסות להכיל את גל הפיגועים הנוכחי, ולאפס אותו, עד לשקט המיוחל - הופך שברירי עוד יותר, כשאיומי הירי לכיוון דרום מתחזקים והתמיכה העממית פלסטינית כפי שהיא מתבטאת ברשתות החברתיות, גוברת והולכת.
מחבלת מעלה אדומים טרור חקירה סיכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד