י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ישראל גליס: אני הולך לכותל רק משער שכם

בהתאם לצוואת הגרי"ח זוננפלד - 'איש ירושלים' קורא ללכת לכותל "דווקא דרך שער שכם ולהחזיר חזרה מנה אפיים, שהצבא יבין"

ישראל גליס: אני הולך לכותל רק משער שכם


האירועים של המים האחרונים בדרך לכותל המערבי מחזירים אותי להיסטוריה של ירושלים מהעבר.

הסבא רבה שלי הרב יעקב גליס (מנקר) גר ברובע המוסלמי ברחוב מעלות חלדיה פינת הסריה, בחצר שבה גר הגאון הגדול רבי יהושע לייב דיסקין. באחד הימים הוא קיבל סכום כסף כדי לחלק לעניי ירושלים חברי כולל הורדנא.

הוא ניגש מיד אחרי תפילת ותיקין בימי החורף לעבר שער שכם, שם ישב חלפן כספים ערבי. השעה היתה 6:50 בבוקר כאשר החלפן אמור להגיע בשעה 7, יחד עם סבא רבה שלי חיכה מנחם אוסישקין יו"ר ההסתדרות הציונית, גם הוא אמור היה להחליף מטבע זר במטבע המקומי.

השעה שבע עברה ולקראת השעה 7:20 הגיע החלפן. מנחם אוסישקין קד קידה ובירך את החלפן "סבאח אלחאר חווג'אה" שזה אומר, "בוקר טוב אדון", סבא שלי אמר לאדון אוסישקין - "הבוקר טוב שלך יעלה לילדינו ביוקר. אני הייתי נותן לו שתי סטירות וגוער בו על זה שהוא איחר".

וכמו שסבא שלי ניבא כך אנחנו חיים היום - הבוקר טוב המתחנף של השלטון הציוני הביא עלינו את האינתיפאדה השלישית. אנחנו צריכים לדבר איתם בשפה שהם מבינים ואלה הם כללי הנימוסין - מכה אפיים לכל ניסיון תקיפה כמו שעשה האזרח ביום רביעי בבוקר ליד ה'ויה דלרוזה' שלף אקדח וירה.

אני הולך לכותל רגלי רק משער שכם לפי צוואתו של מרן רבי יוסף חיים זוננפלד שהיה בתפקיד גם כמוהל וגם כנשיא 'כולל שומרי החומות' כשמשרדיו היו בשכונת בתי אונגרין. הוא היה הולך למאה שערים דרך שער שכם וחוזר דרך שער יפו.

הדרך הזו משער שכם רצופה בישוב יהודי - מחצר בתי ויטנברג ובהמשך ישיבת 'עטרת כהנים' וישיבת 'מי מנוחות', חצר רייסיין שם מתגוררות עשר משפחות. שער הברזל שם גרים עוד כמה משפחות, ובהמשך בית הכנסת 'היכל יצחק'.

צריך ללכת דווקא דרך שער שכם, אולי בקבוצות, ולהחזיר חזרה מנה אפיים שגם הצבא יבין שאנחנו מגיבים ושימצאו פתרון.

הגיע הזמן לסגור את שערי הר הבית הפונים לדרך הגיא הדרך שיורדת לכותל המערבי - שער השלשלת, שער הכותנה, שער הברזל, שער התווך, ושהערבים יצאו מהשערים האחרים כך שלא יהיה חיכוך.

כל חנות המעודדת טרור - לנעול אותה ואת הבעל הבית לשלוח אל מחוץ לגבולות ארץ ישראל, כי עם הערבים מדברים בשפה שלהם.

אני מצפה גם מהרבנים והעסקנים, מחברי המועצה ועד חברי הכנסת, לרדת מרכבי השרד ולצעוד רגלית דרך שער שכם לכותל.

אם נפקיר את הדרך - בתוך חודש, גם ההליכה משער יפו תיסגר.
כיכר שער שכם כותל ירושלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד