כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נוק אאוט עצמי: עיריית ירושלים מלמדת צעירים ערבים קרב מגע

'בחדרי חרדים' חושף: העירייה מתקצבת למאות נערים ממזרח העיר לימודי איגרוף וקרב מגע • חבר מועצת העיר נחמניאל סבן: "דורש מברקת לעצור את התקציבים" • משה ליאון: "לבחון עם המשטרה" • אריה קינג: "המיומנויות הללו מופנות נגד יהודים"

נוק אאוט עצמי: עיריית ירושלים מלמדת צעירים ערבים קרב מגע


עיריית חלם? בעקבות פיגועי הטרור הרצחניים בירושלים והמצב הביטחוני הרעוע בעיר, דורשים חברי מועצת העיר מראש העיר ניר ברקת לעצור את התקציב עמו מממנת העירייה קורסים לאיגרוף וקרב מגע לנערי מזרח העיר ירושלים. בין השכונות בהן מתוקצבים הלימודים הללו - שועפט, עיסאוויה, א טור, סילוואן, ג'בל מוכבר ותקורה, שכונות שהוציאו מתוכן מרצחים רבים, ובחלקן יש התפרעויות והפרות סדר כמעט מדי יום.

לפני כחודש, בדיון שנערך בועדת הכספים של עיריית ירושלים, נחשף כי העירייה מעניקה תקציבים רבים למוסדות במזרח העיר עבור קורסים לבני נוער בקרב מגע ואיגרוף. חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג מחה במהלך הישיבה על אישור התקציבים.

מדובר בתקציב לא מבוטל, כך למשל בכל אחת מהשכונות סילוואן, ג'בל מוכבר, שועפט ועיסאוויה מתוקצבות 30 שעות שבועיות של לימודי איגרוף ל-40 חניכים, ו06 שעות שבועיות של לימודי קרב מגע ל-20 חניכים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר חבר מועצת העיר ירושלים נחמניאל סבן מש"ס: "צריך לבחון מחדש את העברת התקציב למוסדות מזרח העיר, שתמנע מהנערים להתמקצע באלימות. אני דורש מראש העיר לעצור את התקציבים, בזמן שרק לאחרונה יצאו מאזורים אלו שני מפגעים עם תעודות זהות כחולות בגילאים שאותם מלמדים את הקורסים האלו. חייבים למנוע את הפעילויות האלו".

גם חבר הנהלת העיר משה ליאון אומר לבחדרי חרדים כי "יש להדגיש כי בעיית הביטחון בירושלים נובעת מהסתה ואיבוד כושר ההרתעה של גורמי הביטחון, בעקבות אי ביצוע פעולות ממשיות של הרתעה וביניהן: הגברת האכיפה בשכונות הערביות, הפעלת כוח ופגיעה כלפי השותפים לטרור, ביצוע של פעולות יזומות בתוך השכונות הערביות ועצירת המסיתים והמחבלים, הוצאה מחוץ לחוק של התנועה האיסלמית הצפונית הממנת את הטרוריסטים בירושלים ומסיתה לטרור.

"החלטת הקבינט מצאת החג להריסת בתי המחבלים מהפיגוע בהר נוף והפיגוע ברכבת הקלה היא החלטה חשובה אך באה באיחור רב של כמעט שנה. ביום העצמאות האחרון פניתי במכתב לראש הממשלה לביצוע צווי ההריסה שכידוע לא נענה ולא נעשה דבר. מדיניות זו של ביצוע פעולות אכיפה בעיכוב ולאחר זמן רב הם חלק מהסיבות לאובדן כושר הרתעה כללי.

"לעניין תיקצוב חוגים, התיקצוב וכלל השירותים חייבים להיעשות לכלל האוכלוסיה והתושבים בירושלים באופן זהה. יש לשים דגש ולבדוק בצורה מקיפה את כל סוגי החוגים המתוקצבים ע"י העירייה, כולל חוגי איגרוף וקרב מגע ביחד עם הגורמים המקצועיים ומשטרת ישראל".

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג אומר בשיחה עם בחדרי חרדים כי "במקום שהעירייה תממן קורסים להגנה עצמית ליהודים שמותקפים וזאת כחלק מפרויקט 'עיר ללא אלימות', העירייה מלמדת את הנוער הערבי במזרח העיר קרב מגע ואגרוף, התרעתי על כך מבעוד מועד, לצערי במועצת העיר לא מצאתי כל אוזן קשבת לכך, הזהרתי שהמיומנויות הללו יופנו נגד יהודים וגורמי ממשל: משטרה,עירייה ועוד... אני ממש עצוב שלשם כספי המיסים מופנים. אני דורש מראש העיר לעצור את התקציבים למוסדות אלו".

מלשכת ראש העיר ירושלים ניר ברקת טרם נמסרה תגובה לכתבה, ולכשתתקבל תפורסם.
אגרוף תקציב עירייה ירושלים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד