י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מיני מבחן דרכים: הונדה CR-V מודל 2015 - ממלא מקום

טווח המחירים של ה-CR-V תחרותי יותר מבעבר - 170-250 אלף שקל. בהתחשב במוניטין של הונדה בישראל ובביקוש יוצא הדופן לכלים כאלה בשוק היד השנייה, נראה שהכלי ימשיך לסחוב את המותג על כתפיו בשנים הבאות

  • כ"ח תשרי התשע"ו
מיני מבחן דרכים: הונדה CR-V מודל 2015 - ממלא מקום
יחצ


הצונמי של 2011 והאסון הגרעיני בפוקושימה שבא בעקבותיו היו אירוע מכונן בתולדות יפן בכלל ובתולדות תעשיית הרכב היפנית בפרט. מאז הספיקה הכלכלה היפנית להתאושש וחלק מהיצרנים, דוגמת מאזדה, עשו "קאמבק" בין-לאומי מרשים. אבל נראה שאחרים עדיין מתקשים לחזור לעצמם מאותו הלם. הונדה, למשל, מפעילה כיום את האופרציה האירופאית שלה בהילוך אחורי.

רק בשנה האחרונה הוציאה החברה מהליין האירופאי והישראלי שלה את מכונית המנהלים אקורד, את האינסייט ההיברידית ואת הג'אז ההיברידית הפופולאריות בישראל. עד שיגיעו דגמים חדשים בכמויות ראויות, יאלץ אחד המותגים החזקים והנחשקים בישראל לצלוח את השנה הבאה עם ליין דגמים מלא "חורים". למעשה, החידוש (החיובי) היחיד של המותג בכל 2015 הוא הונדה CR-V המחודש.

חיצונית עבר ה-CR-V עדכון קוסמטי מבורך. החרטום זכה לסט חדש וספורטיבי של פגושים, גריל ופנסים ועודכן עם אורות יום מבוססי LED. את החבילה משלימות מידות חיצוניות מכובדות - מהגדולות בפלח - כמויות נדיבות של כרום וחישוקים חדשים. אם לשפוט על פי תגובות הרחוב הישראלי, הכלי משדר מסר "פרימיום", שמציב אותו גבוה בסולם החשק.

תא הנוסעים עבר עדכונים בעיצוב, באיכות החומרים ובגימור. זו עדיין לא אאודי, אבל ההרגשה מוקפדת ומושקעת עם חומרים רכים ונעימים למגע, תחושה סולידית ובידוד רעשים, ששודרג משמעותית לעומת הדגם היוצא. הנדסת האנוש מצוינת והדגמים מצוידים כעת בשלל אמצעי בטיחות מתקדמים, כולל בקרת שיוט אקטיבית. מרווח הרגליים הוא לא הגדול ביותר בקבוצה אבל ממדי הרוחב והגובה הנדיבים מעניקים תחושה מרווחת מאד. שלושה מבוגרים, שנדחקו למושב האחורי, לא התלוננו. גם תא המטען נדיב, עוד לפני קיפול המושב האחורי לרצפה שמתבצע בהינף של מתג בודד.

מודל 2015 עבר שינוי מקיף במתלה הקדמי ובכיול בולמי הזעזועים והפחית כמה קילוגרמים ממשקלו, והדבר בולט בעיקר בנוחות הנסיעה. ספיגת הזעזועים בעיר סבירה בהחלט כעת ועל הכביש המהיר הוא משייט בשלווה וביציבות שראויה לכלי פרימיום. ההיגוי עדיין לא מדויק או מושחז אבל את אפשר לקבל במעט מאד כלים מהפלח הזה.

את החידוש המרכזי והחשוב ביותר של מודל 2015 לא נזכה לראות כאן. מדובר במנוע טורבו דיזל חזק, מתוחכם וחסכוני בנפח 1.6 ליטר, שמייצר 160 כ"ס ומומנט רציני ומשודך לתיבה אוטומטית סופר-חדישה בת תשע מהירויות. לישראל עוינת-הדיזלים ממשילך להגיע מנוע ה-2 ליטר בנזין הותיק בהספק 155 כ"ס שמשודך לתיבה אוטומטית בת 5 מהירויות בלבד. זהו מנוע אמין וצייתן, שמספק ביצועים סבירים (אפס ל-100 ב-12.3 שניות) ותו לא. הוא בהחלט יספיק ללקוחות הטיפוסיים אבל היינו מאד שמחים לקבל לפחות תיבה מודרנית יותר עם הילוך יתר שישי, שירגיע את הצליל העסוק של המנוע על הכביש המהיר.

כבונוס מקבלים בדגם הישראלי המאובזר הנעה כפולה קבועה, שמשפרת את היציבות על דרכי עפר וכבישים רטובים, אם כי יש להניח שרוב הלקוחות לא ינצלו את הפוטנציאל שלה.

טווח המחירים של ה-CR-V תחרותי יותר מבעבר ומתחיל בכ-170 אלף שקל לדגם בסיס עם הנעה קדמית, עולה ל-190 לדגם עם הנעה כפולה, ומגיע ל-250 אלף לדגם מפואר מאוד. אלו הם מחירים תחרותיים ובהתחשב במוניטין של הונדה בישראל ובביקוש יוצא הדופן לכלים כאלה בשוק היד השנייה, נראה שהכלי ימשיך לסחוב את המותג על כתפיו בשנים הבאות.
הונדה CR-V 2015

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד