י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניצול הפיגוע הבוקר: "הפנים שלי שרפו" • צפו

משה חן, שוטר התנועה שמנע פיגוע חמור ונפצע לאחר שזיהה את המחבלת ברכב, משחזר את האירוע - שלב אחרי שלב "צעקתי לא לירות"

השוטר משה חן בבית החולים. צילום: פלאש 90
השוטר משה חן בבית החולים. צילום: פלאש 90


רס"מ משה חן, שוטר אגף התנועה במחוז ש"י שנפצע הבוקר (א) בפיגוע מכונית התופת סמוך למעלה אדומים, סיפר מדוע חשד במחבלת ושיחזר את האירוע. "היא הייתה חשודה, היא הייתה לבושה עם מטפחת על הראש, דיברה בגמגום והייתה עצבנית, יותר מזה לא הבנתי".

"אחרי שהיא התפוצצה ביקשתי מכל האנשים באזור להתפזר כי יש מחבלת. ראיתי שאנשים יוצאים עם נשקים ובאים לעזור לי אז אמרתי להם 'לא לירות, היא כבר פצועה', ובמקביל הודעתי למשל"ט שכוחות הביטחון, כל מי שצריך להגיע, שיגיע לאזור".

"הרגשתי את הפגיעה, הפנים שלי שרפו. האינסטינקט שלי היה לצאת מהאוטו להביא מטף כיבוי כדי לכבות את השריפה, ואז כשהיה פיצוץ הבנתי שיש שם מחבלת. הבנתי שכתוצאה מכך ניצלו הרבה אנשים. שמעתי שהיה בלון גז באוטו ושהיא רצתה לפגוע בירושלים", סיים.


צילום: ערוץ 7

כזכור, קצת אחרי השעה 7 הבוקר התרחש אירוע הטרור: נהגת מכונית תופת פוצצה מטען בתוך רכב, בסמוך למחסום א'זעיים בירושלים, זאת לאחר ששוטרים זיהו רכב חשוד, וסימנו לו לעצור. הרכב נע בנתיב הימני, המיועד לתחבורה ציבורית בלבד. שוטר התנועה שסימן לרכב לעצור, זיהה כי הנהגת "לחוצה מאוד", ירד מהניידת והתקדם לעבר הרכב, הנהגת בתגובה קראה 'אללה אכבר' והפעילה מטען שהביא לפיצוץ ברכב.

המחבלת שתחילה דווח כי נהרגה במקום, נפצעה באורח קשה. השוטר נפצע בפניו ונכווה באורח קל. בהמשך, גילו אנשי החבלה של המשטרה ברכב שני בלוני גז - אלו נועדו ככל הנראה להגביר את עוצמת פיצוץ המטען ולהביא לנפגעים רבים. ערנותו של השוטר כפי הנראה בילבלה את המחבלת, וכך עוצמת הפיצוץ היתה נמוכה.
שוטר דיווח מתאבדת נטרול כיכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד