י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב הראשי לדיינים: "תחשבו שזה הילדים שלכם"

בבית הנשיא הושבעו 22 הדיינים החדשים שנבחרו לכהן בבתי הדין • בטקס השתתפו הרבנים הראשיים ושר הדתות

הרב הראשי לדיינים: "תחשבו שזה הילדים שלכם"
מארק ניימן לעמ


יש דיינים בישראל: בשעות הצהריים (א) התקיים טקס השבעת 22 הדיינים החדשים שנבחרו לכהן כדיינים בבתי-הדין האזוריים השונים. הטקס נערך בבית הנשיא בירושלים.

בטקס השתתפו הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל דוד לאו, השר לתשתיות לאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ והשר לשירותי דת, דוד אזולאי, כמו כן השתתפו גם מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי, חברי הוועדה למינוי דיינים, ובני משפחות הדיינים המתמנים.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פנה במהלך דבריו לדיינים הנכנסים: "זכרו כי בתפקידכם אתם נותנים שירות לציבור. אני רוצה לבקש מכולכם בקשה אחת. בכל פעם שתעמדו לדון, עשו מאמץ לחשוב שהאיש העומד בפניכם הוא הבן שלכם. עשו מאמץ לחשוב כאילו האשה העומדת בפניכם- היא הילדה שלכם. כי כאשר המבט הוא שאלה ילדיו של בורא- אז תשכילו ותצליחו, מתוך תורה, להגיע בעז"ה לדון דין אמת לאמתו". בהמשך דבריו ציין הרב הראשי את הצורך בהגדלת מצבת הדיינים בבתי הדין הרבנים, שלא גדלה מאז קום המדינה, על אף שאוכלוסיית המדינה צמחה פי כמה והדבר פוגם ביכולת להעניק שירות ראוי לציבור.



נשיא המדינה העניק לדיינים המתמנים את כתב מינוים, לחץ את ידיהם ולאחר מכן נשא דברים. בדבריו הדגיש הנשיא את חשיבות תפקיד הדיינים ואמר: "מצווים הדיינים להפוך בעצמם לשלוחיו של מקום; לחוד החנית המוסרי של העם. וככאלו, מוטלת עליהם אחריות אישית כבדה ביותר. אינכם דיינים לכנסת ישראל- בגלותה, ואינכם חס ושלום נציגי מגזר זה או נציגי מגזר אחר - חסידים, ליטאים, אשכנזים או ספרדים. הנכם מתמנים היום כדיינים בבתי הדין של מדינת ישראל, לשרת את כלל העם בישראל. בכל שעה ושעה בה תשבו כדיינים על כתפיכם מוטלת החובה להחיות את ישראל ולהביא גם צדק, גם רחמים, לבעלי ולבעלות הדין העומדים לפניכם. פסיקתכם יכולה להיות ביטוי של מנהיגות המושיבה את העם על אדמתו מתוך שהיא מעניקה לו שקט ורווחה. מי ייתן, וכזו היא תהיה."

השר לענייני דתות דוד אזולאי: "אני מברך את הדיינים הנבחרים ומאחל לכם הצלחה רבה בתפקידכם החשוב. אחריות רבה מונחת את כתפיכם; ליזום ולהיות מעתה אוזן קשבת לכל מסורבי הגט ולשמוע את המצוקות של הגברים והנשים. לפעול לשיפור השרות בבתי הדין, קיצור תורים, שקיפות מלאה שמייצגת את יושר דרך התורה, וביחד בעזרת ה' נפעל לשיפור התדמית בפני הציבור, וכך גם נביא לקידוש שם שמיים. בתי הדין מפוזרים בכל רחבי הארץ, והדיינים יכולים לתרום גם לקהילה אם יגורו במקום כהונתם, אנחנו נתגמל דיינים שיתרמו לקהילה ויגורו במקום כהונתם״.

צילום: מארק ניימן, לע"מ




דיינים השבעה נשיא לאו יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד