כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בחדרי חרדים מתגייס: הצילו את משה ארזי

הכירו את סיפור חייו המופלא של צעיר חולה במחלה אנושה • 'בחדרי חרדים' בקמפיין מציל חיים • אל תעמדו מנגד!

משה ארזי בבית החולים. (באדיבות המצלם)
משה ארזי בבית החולים. (באדיבות המצלם)


כשתקראו את הסיפור הבא, תצבטו את עצמכם פעם ופעמיים, כדי להיות בטוחים שזה אכן קרה. גם אנחנו התקשינו להאמין לפרטים, אבל אחר שיצאנו לבדוק ושוחחנו עם המעורבים, הבנו שהפרטים להלן, הם רק חלק קטן מהסיפור. ומה שלא השאיר אותנו אדישים, אין ספק שיעורר גם אתכם.

יהודי חרדי בשם משה ארזי, בן 27, אדם שמכריו מגדירים אותו כ"מיוחד", בעברו לוחם ביחידה מובחרת בצבא, וכיום מרצה לחזרה בתשובה, מסתיר מאחוריו סיפור חיים מרתק ומטלטל, שאילולי המצוקה הנוכחית - כאשר משה זקוק להטסה לחו"ל לצורך ניתוח חירום וחייו תלויים מנגד - לא היינו שומעים עליו מעולם.

הסיפור עלה בקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים' על ידי העיתונאי הותיק יצחק נחשוני, שהעיד כי הוא מכיר את הפרטים מקרוב, והחברים התגייסו עד מהרה למען המקרה הקשה.

אנחנו ב"בחדרי חרדים" החלטנו להתגייס להצלת חייו של משה, ולבקשכם להעביר תרומותיכם ישירות לידי המשפחה. ללא עמלות, ללא מתווכים וללא הוצאות. צדקה וחסד נטו הישר למשפחה, וכפי שתראו בהמשך את כל הפרטים.

"כבר לא נשאר לי לב להיקרע"
משה נישא לפני שלש שנים וחצי לרעייתו ליאן – הילה, השניים אימצו 6 ילדים, בני משפחתם, שאין להם אב, אם ובית. לאחר שנישאו, לפני כשנה וחצי, רעייתו עברה השתלת כליה זאת לאחר שעברה דיאליזה מגיל 12.

השבר הגיע כשמשה עצמו חלה במחלה נדירה, ועבר לפני שנה ניתוח משמעותי בקיבה, במהלכו נפגעו איבריו הפנימיים. בשל מחלותיו הרבות, הגוף לא הצליח להתגבר על הסיבוכים, כמו אצל כל אדם בריא, והמחלה רק הסתבכה עוד ועוד.

בימים אלה הוא מאושפז ב'טיפול נמרץ' בבית החולים 'מעיני הישועה', ושוהה בצום מזה 44 ימים, בשל קרע בקיבה. כדי לטפל בבעיה, שהרופאים מגדירים אותה כ'מחלה קשה מאוד' שכל טיפול בה עלול להגביר את החשש לחייו, חובה להטיסו לניתוח במרכז רפואי ייחודי הקיים רק בניו יורק, ובו מומחה בינלאומי שיכול להתמודד עם המצב ולהציל את חייו.

הניתוח, הטיסה והאשפוז יקרים מאוד, ואין שום גוף שיסייע. הטיסה חייבת לצאת לדרכה ללא שיהוי, ולפני הסתבכויות רפואיות נוספות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספרת רעייתו ומתחננת: "בבקשה פתחו את הלב למענו ובורא עולם בטוח יפתח ליבו למענכם. אנו יודעים כי יש לכם הרבה פניות כאלו, אך אנא עזרו לו לאדם שכל חייו חי לעזור ולתת. אני יודעת ומבינה שוודאי יש לכם פניות רבות וקורעות לב, ושאני לצערי טיפה בים סוער של צרות".

רעייתו אף מספרת, כי בגלל סיבה משפחתית במשפחתה של ליאן, משה אימץ את כל אחיה ואחיותיה, טיפל בכולם במסירות, השקיע ימים ולילות לטיפול מסור בהם כאב. עוד היא מציינת, כי למרות הכל, עד לפני כחודש, המשיך משה בסדרת הרצאות יחד עם המגיד מישרים הגאון רבי אריה שכטר, הסמוך למיטת חוליו.

לאחר התרוצצות בבבתי חולים הגיע משה למעיני הישועה שם הוא זוכה לטיפולו המסור של פרופ' סורקין, עד לא מכבר מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, ועתה במעייני הישועה. הוא זה שהחליט כי אין מנוס מהטסתו לחו"ל.

"הזמן לא פועל לטובתנו. אני לא מאחלת את זה לאף אחד. אני חסרת אונים, כבר לא נשאר לי לב להיקרע", אומרת ליאן.

בקבוצת 'בחדרי בווטסאפ' נענו על אתר, הזמר ישי לפידות תרם 1000 שקלים מיידית, וכן היזם ועורך הדין יצחק שינפלד שתרם 2000 שקלים. כולם העבירו את הכסף הישר לחשבון הבנק המיוחד של המשפחה - כשכל שקל מופנה למימון ההטסה הרפואית שעלותה מסתכמת בכ-200 אלף דולר.

'בחדרי חרדים' לקח על עצמו לעזור למשפחה הנמצאת בחוסר אונים וללוות את הפרויקט בעזרת ה' עד להכתרתו בהצלחה, כשנראה כי משה מועלה לטיסה בדרך להחלמתו וחזרתו לילדיו.

מספר חשבון בנק לתרומות:
בנק מזרחי טפחות 20
סניף נשר 523
חשבון 186722
על שם משה וליאן ארזי

גולשי 'בחדרי' המעוניינים לוודאות בעצמם את הפרטים, מוזמנים ליצור קשר עם הרעייה
במספר טלפון: 050-7202262
משה ארזי חולה תרומה מרצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד