ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

נתניהו הורה: התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק

על פי השב"כ התנועה האסלאמית וחמאס הם הגורמים המרכזיים שמאחורי ההסתה לגל האלימות הנוכחי

צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש90
צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש90


הקבינט המדיני ביטחוני קיים הערב (א') דיון נוסף בהמשך הצעדים נגד הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שמובילה את ההסתה ואת ההתססה לאלימות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הגורמים המשפטיים לגבש בימים הקרובים את התשתית הראייתית שתאפשר את הוצאת התנועה מחוץ לחוק.

מוקדם יותר היום בישיבת הממשלה ניתנה סקירה על אירועי הטרור מהימים האחרונים בירושלים וברחבי הארץ. סקרו בממשלה שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, נציג השב"כ, מ"מ מפכ"ל המשטרה וראש עיריית ירושלים. הסוקרים התייחסו גם לאמצעים שננקטו בתחומים השונים כדי להתמודד עם גל הטרור.

ראש הממשלה ציין: "אפשר לראות שלשינוי המדיניות שהובלנו יש תוצאות בשטח. אנו פועלים לשינוי המדיניות בכל התחומים: המבצעי, המשפטי ועוד, תוך מתן גיבוי מלא לשוטרי משטרת ישראל וחיילי צה"ל שעושים עבודה מצוינת בהגנה על אזרחי ישראל.

בסקירת נציג השב"כ נאמר שהתנועה האסלאמית וחמאס הם הגורמים המרכזיים שמאחורי ההסתה לגל האלימות הנוכחי. אלה תנועות ששוללות את קיומה של מדינת ישראל. בסקירה נאמר שבעוד שאבו מאזן אינו מניע טרור ואף מנחה את מנגנוני הביטחון שלו למנוע ככל האפשר, אך עדיין בכירים ברש"פ ופת"ח שותפים למסע ההסתה ולהתססה שמלבה את האלימות.

בסקירת מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו ציין כי הצעדים שהקבינט אישר יש אפקטיביות. בין היתר: השימוש ברובי הרוגר במהלך ההתפרעויות מפחית באופן משמעותי את עוצמתן. חידוד הוראות הפתיחה באש מאפשר למשטרה לפעול באופן נחוש ומיידי הרבה יותר מבעבר במקרים בהם קיימת סכנת חיים לשוטרים או לאזרחים ועוד.
טרור ישראל כנסת קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד