י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חוק הגיוס, אישור התקציב ומתווה הגז - מה צפוי לנו במושב הנוכחי?

החורף כבר פה: כנסת ישראל שבה היום מחופשת הקיץ, ונוחתת בבת אחת לשורת סוגיות בוערות על סדר היום • מהו החוק הרגיש ביותר לציבור החרדי, מהי גולת הכותרת בשביל הקואליציה, ועל מה יצטרך נתניהו לעמול קשה?

חוק הגיוס, אישור התקציב ומתווה הגז - מה צפוי לנו במושב הנוכחי?
יונתן זינדל, פלאש90


מושב החורף יוצא לדרך: הצהריים (ב') ישובו רשמית חברי הכנסת מחופשת הקיץ ויפתחו בשעה 16:00 את מושב החורף של הכנסת, שיימשך חצי שנה.

גולת הכותרת של מושב החורף עבור המגזר החרדי הוא תיקון 'חוק הגיוס' שנחקק בקדנציה הקודמת בממשלת לפיד בנט. חוק שפגע קשות במגזר החרדי שרואים בחוק התרסה קשה ופגיעה בעולם התורה.

לפי ההסכם הקואליציוני, חוק הגיוס החדש שעליו עמלים בימים עליו צוות במשרד הביטחון אמור להגיע להצבעה במליאת הכנסת יחד עם חוק התקציב בכדי להבטיח את אישורו במושב הנוכחי.

עבור הקואליציה המאמץ העיקרי יהיה להעביר את 'חוק התקציב' שעבר בקריאה ראשונה בסוף המושב הקודם וצפוי להגיע השלמת הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת לצורך אישור תקציב המדינה לשנים 2015 - 2016 במליאת הכנסת, עד ל-19 בנובמבר. וכן השלמת התהליכים הפרלמנטריים שיאפשרו את מימוש מתווה הגז.

ישיבת הפתיחה של המושב השני של הכנסת ה-20 תיערך בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין. בישיבה ינאמו יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו שיציג את פעילות הממשלה בתקופה שחלפה מאז המושב הקודם וינאם על תכניות הממשלה למושב הקרוב, ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג.

לאחר מכן תדון הכנסת בהצעת אי אמון של סיעות 'המחנה הציוני', 'הרשימה המשותפת', 'ישראל ביתנו' ו'מרצ' בנושאים שונים. חברת הכנסת שולי מועלם תצהיר אמונים עם כניסתה כחברת כנסת למושב החורף, זאת לאחר התפטרותו של שר החינוך נפתלי בנט מהכנסת במסגרת חוק הנורווגי.

כאמור, למרות אישור חוק הנורבגי במושב הקודם - היחיד שכבר מימש את החוק הוא יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט שבמקומו תיכנס מספר 9 בבית היהודי ח"כ שולי מועלם, אך בשאר המפלגות המהלך טרם יצא לדרך.

ב'יהדות התורה' נערכים מגעים בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' בכדי להגיע להבנות. ב'כולנו' ככל הנראה יו"ר המפלגה יפרוש רק לאחר אישור התקציב, ובמפלגת ש"ס טרם התקבלה ההחלטה על מועד פרישת יו"ר המפלגה השר אריה דרעי.
מליאה כנסת הגיוס תקציב גז מושב חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד