כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ניסיון דקירה בשער האריות; המחבל חוסל

מחבל נוטרל בשער האריות בירושלים לאחר שניסה לדקור מאבטח • אין נפגעים; המאבטח ירה לעברו והמחבל חוסל

המחבל לאחר החיסול. צילום: מדברים תקשורת
המחבל לאחר החיסול. צילום: מדברים תקשורת


שוב ניסיון דקירה בסמוך לשער האריות: מחבל צעיר כבן 18 הגיע עם סכין בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים דקר שוטר אך נכשל בעקבות השכפ"צ. המחבל חוסל והאירוע תם ללא נפגעים.

במסגרת ההיערכות המבצעית הרחבה, שוטרי משמר הגבול מפלוגת העיר העתיקה ושוטרי יחידת יואב הבחינו בצעיר ערבי כשהוא מגיע מכיוון בית הקברות הצפוני לכיוון שער האריות.

השוטרים הבחינו כי הצעיר מתקדם כשידו בתוך הכיס וניגשו אליו במטרה לבדוק אותו. המחבל הבחין בשוטרים שמתקדמים לעברו שלף סכין ודקר את אחד השוטרים, הסכין פגעה בשכפ"צ של השוטר ולא הצליחה לחדור אותה. השוטר לא נפגע.

השוטרים הגיבו במהירות ובמקצועיות, שלפו את נשקם וניטרלו את המחבל בטרם הספיק לבצע דקירות נוספות - והמחבל מוסטפא ח'טיב (18) מג'בל מוכבר חוסל.


"מצאנו שני סכינים אצל המחבל". צילום: שלמה מור

"השוטרים שלנו פעלו כפי שמצופה מהר", אמר לאחר הפיגוע מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי, "מנטרלים את המחבל תוך שהם יורים לעברו. המחבל נסוג ומתחיל בבריחה והם ממשיכים לרדוף אחריו ולנטרל אותו. מצאנו שני סכינים אצל המחבל"

מפקד המחוז שיבח את פעילות השוטרים "העירנות והדריכות המבצעית של השוטרים הביאה להחשדת המחבל ותגובתם המהירה הביאה לנטרולו המהיר ומניעת פגיעה בחפים מפשע. תוצאות הפריסה המבצעית ניכרות פעם אחר פעם, לצד המקצועיות והנחישות של השוטרים, הראויים לכל שבח והוקרה על פעילותם המסורה למען בטחון תושבי העיר ומבקריה".

בתוך כך הבוקר נמסר כי הצעירה שנפצעה בפיגוע אמש בגן שמואל, הועברה מבית החולים הלל יפה לתל השומר. מצבה מוסיף להיות קשה, היא מורדמת ומונשמת והועברה הבוקר לחדר ניתוח.

הפיגוע הבוקר (צילום: דוברות מד"א)






צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


























פיגוע ירושלים שער האריות טרור דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד