ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בשיא הפיגועים: נשלל נשק מתושבת העיר העתיקה

באמצע גל הטרור: רשיון אחזקת הנשק של יהודיה תושבת העיר העתיקה נלקח ממנה בטענה שהתפללה בהר הבית

הר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


שערוריה בשיא תקופת הפיגועים: המשרד לביטחון פנים הודיע ליהודיה תושבת העיר העתיקה בת 55 כי נשקה האישי נשלל בהמלצת המשטרה, וזאת בטענה ש"התפללה בהר הבית".

האישה, פיגא טבנס המתגוררת מזה כ-35 שנה בעיר העתיקה בירושלים, מחזיקה ברשיון נשק ובאקדח 35 שנה ומעולם לא נחקרה או הסתבכה עם רשויות החוק.

לאחרונה, דווקא לצד התגברות מעשי הרצח והטרור סמוך לביתה, נדרשה להפקיד את נשקה כאשר הנימוק במכתב שנשלח אליה בידי פקידת המשרד לביטחון פנים הוא: "המלצת משטרת ישראל בגין: הנ"ל התפללה בהר הבית ולכן בשל המסוכנות ממליץ על ביטול רשיונה".

יש לציין כי טבנס מעולם לא נחקרה במשטרה בגין תפילה בהר הבית, דבר שגם אם אכן התרחש אינו מהווה עילה חוקית לשלילת רשיון נשק. בעלה אף נדקר בעבר בפיגוע סמוך לביתה, ונוכח קריאתו של ראש עיריית ירושלים לכל אזרח נושא רישיון נשק להסתובב עם נשקו האבסורד והעוול שבמקרה רק עולה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש בשבוע שעבר ערר דחוף למשרד לביטחון פנים ובו דרישה לבטל את ההחלטה ולהשיב לטבנס את נשקה. "המלצת משטרת ישראל הינה חסרת בסיס ושגויה", כתב עו"ד קידר ודרש לקבל באופן מיידי את פרטי הגורם המשטרתית שהמליץ לשלול את הנשק מטבנס, בכדי לתבוע אותו בגין התנכלות. "מרשתי לא נחקרה בעניין תפילה בהר הבית, וגם אם אכן היה חשד שכזה, הרי שמדובר בחשד שאינו קשור כלל לרשיון הנשק".

עו"ד עדי קידר מסר בתגובה: "המקרה המזעזע הזה של הפקרת יהודים בתקופה כה קשה הינו קצה הקרחון וחושף את ההתנהלות המתמשכת של משטרת ישראל ושל המשרד לביטחון פנים בשנים האחרונות במקרים רבים בהם נשלל נשקם של מתיישבים מיהודה ושומרון ותושבי ירושלים. במקרים דומים הוגשו עתירות לבית המשפט והעתירות התקבלו, אולם משך הטיפול והבירוקרטיה מותירה את האזרחים תקופה ממושכת, לעיתים אף מעל שנה לא נשק תוך סיכון שלהם ושל בני משפחותיהם.

"יש לזכור כי אנו עוסקים באזרחים תושבי יהודה ושומרון או שכונות בירושלים אשר נמצאים לצערנו יום יום תחת מתקפות טרור. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הממונה לבחון מחדש את כל התנהלות המשרד לביטחון פנים בנושא רישוי נשק. כולי תקווה שעד אז חס ושלום חיי אדם לא יפגעו מהתנהלות זו".

ממשטרת ירושלים נמסר: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס למקרה ספציפי. יש לציין כי החלטות על ביטול רישיון הנשק נעשית כדין ובהתאם לנוהלי המשטרה".
נשק רישיון העיר העתיקה שלילה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד