א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בשעה טובה: מגבשים חוק למאבק בטרור

נציג השב"כ בדיון בחוק המאבק בטרור: "החוק שאנו עובדים איתו היום, מתאים לאיומים שהיו לפני 50 שנה"

יו''ר ועדת חוקה. צילום: דוברות ועדת חוקה
יו''ר ועדת חוקה. צילום: דוברות ועדת חוקה


וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, החלה לדון היום (ב) בהצעת החוק המאבק בטרור.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי אמר: "הצעת החוק התגבשה מיד לאחר ההתנתקות. גורמי הביטחון והמשפט הצביעו על צורך בהתמודדות עם אוכלוסייה שנמצאת מעבר לגדר. ההצעה מעניקה כלים יעילים יותר בידי רשויות האכיפה וזרועות הביטחון ע"מ להתמודד עם הטרור. הטרור מתחדש ולובש צורה ואנו נאלצים להתאים את הכלים המשפטיים ע"מ להתמודד עם הטרור. לטרור יש ייחודיות, בכך שמעבר לפגיעה ברכוש ובנפש. הוא יוצר אפקט של פחד ואיום. לארגונים החדשים יש היררכיה ומידור פנימי מה שמיצר קושי בהתמודדות". נזרי ציין כי הדיונים בהצעת החוק החלו לפני כעשור וע"כ הוא מבקש מהוועדה לזרז את חקיקת החוק".

נציג השב"כ אמר: "החוק שאנו עובדים איתו היום, מתאים לאיומים שהיו לפני 50 שנה ולא לעידן הטכנולוגי והרשתות החברתיות. לדבריו, בין היתר, ההצעה מבקשת להפוך דקירה או יידויי אבנים כמעשה טרור ולא רק עבירה פלילית".

ח"כ ענת ברקו השיבה לנציג השב"כ: "כל נושא הסייבר חסר מהחוק. לא יכול להיות חוק למאבק בטרור, כשחסר בו פרק שיעסוק בסייבר". ברקו הציעה לקבוע בחוק רישום לפעילי טרור בדומה לרישום פלילי, רשימה שתופץ בעולם. בנוסף, ברקו הציעה לקבוע הליך שלילת אזרחות באופן מדורג לפעילי טרור.
חוק טרור מאבק סייבר שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד