י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ניסה לחטוף נשק מחייל באוטובוס וחוסל

פיגוע רביעי בירושלים: מחבל ניסה לחטוף נשק מחייל ומשלא הצליח דקר אותו • החייל נפצע קל עד בינוני

צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת
צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת


גל הטרור נמשך: מחבל דקר הערב (ב'), חייל וניסה לחטוף את נשקו בתוך אוטובוס בירושלים. המחבל חוסל. החייל נפצע קל עד בינוני.


צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת

מעט אחרי השעה 20:30 ניסה מחבל לחטוף הערב נשק מחייל בתוך אוטובוס סופרבוס קו 158, מנווה אילן לירושלים, כאשר נסע בשדרות שז"ר, סמוך לגשר המיתרים שבכניסה לירושלים.

לפי הדיווח המחבל עלה לאוטובוס שיצא מנווה אילן לכיוון ירושלים, התיישב בחלק האחורי של האוטובוס, קרוב לחייל. בכניסה לירושלים תקף את החייל באמצעות סכין ופצע אותו, קרא קריאות ׳אללה אכבר׳ ואז ניסה לחטוף את נשקו.

שוטר ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס מלפנים, שמע צעקה, הסתובב לאחור הבחין במאבק של החייל עם המחבל, רץ לכיוון המחבל וניסה לרתק אותו לרצפה. נוסעים שהיו באוטובוס קראו לנהג לעצור ולפתוח דלתות כדי שיוכלו לרדת ובמקביל דיווחו למשטרה. השוטר החזיק במחבל ונאבק בו עם 2 אזרחים באוטובוס כשהמחבל מנסה לחטוף את נשקו של החייל ולדרוך אותו.

כוח משטרה שהיה בסמוך הגיב במהירות ועלה לאוטובוס. בנסיון להשתלט על המחבל, ככה״נ נפל אקדח של שוטר שהיה מאובטח בשרוך אבטחה. המחבל הצליח לתפוס את האקדח וניסה לדרוך אותו.
קצין מתחנת לב הבירה שעלה לאוטובוס, הבחין במחבל כשהוא עם אקדח, ביצע ירי מדוייק וניטרל אותו.

רס״מ ג. ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס מספר: ״כשהבחנתי במאבק של המחבל עם החייל, זינקתי לעבר המחבל, ראיתי שהסכין שלו נפלה, ניסיתי לרתק אותו לרצפה, הוא נאבק וניסה כל העת למשוך את הנשק של החייל עד שהגיע כוח משטרה נוסף והמחבל נוטרל״.

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את השוטרים והאזרחים ״התגובה הנחושה של השוטרים שפועלים באומץ לב ומסירות נפש הביאה לחיסולו המהיר של האירוע ומניעת פגיעה באזרחים. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל המנסה לפגוע בחפים מפשע״.

חובש רפואת חירום במד"א יאיר ביר שהגיע ראשון לזירה סיפר: "הייתי בדרכי הביתה מהדרכת עזרה ראשונה שהעברתי כשלפני נסעה ניידת משטרה, ראיתי את השוטרים יוצאים מהרכב ורצים לכיוון אוטובוס שהיה בסמוך, מיד לקחתי את ציוד העזרה הראשונה שיש לי ברכב ככונן מד"א ורצתי אחריהם, כשנכנסו לאוטובוס השוטרים ניטרלו את המחבל ואני ניגשתי לצעיר כבן 20 שסבל מפצע דקירה בפנים, חבשתי אותו והענקנתי לו טיפול רפואי ראשוני בשטח וכעבור מספר דקות בודדות העברתי אותו לאמבולנס מד"א שהגיע למקום על מנת לפנותו לבי"ח. גבר נוסף נפגע ירדה שהיה באוטובוס טופל גם כן ופונה לבי"ח"

זאב קשש יו"ר איחוד הצלה שהגיע תוך שניות ספורות לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה עדיין נשמעו קולות ירי. יחד עם מתנדבי איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצוע מדקירה באוטובוס ולמספר נפגעים קל כתוצאה מחרדה".

צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת
















ירושלים טרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד