ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חוק נהרי חוזר: הרשויות יתקצבו מוסדות חרדיים

ועדת החינוך של הכנסת החזירה את החוק המחייב מועצה מקומית, להשתתף בתקציביהם של מוסדות חינוך חרדיים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום (ב'), את חוק נהרי.

לפי החוק, מועצה מקומית, תהיה מחויבת להשתתף בתקציביהם של מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים הפועלים בתחומה, וזאת בהתאם לשיעורים ולתנאים היחסיים שבהם תומכת המדינה במוסדות המוכרים והרשמיים.

התיקון יוביל לכך שההשתתפות של הרשות המקומית תעשה על פי קריטריונים ברורים ושוויוניים ובהתאם לקבוע ביחס להשתתפות המדינה בכל הארץ. התיקון לחוק אינו מגביל את השתתפות הרשות המקומית המבקשת מרצונה להגדיל את שיעור השתתפותה בתקציבי המוסדות מעבר לשיעור שבו היא מחויבת.

נועה היימן נציגת משרד האוצר בדיון אמרה לוועדה כי בשנתיים האחרונות התקבלו הרבה פניות ממוסדות חינוך חרדיים מוכרים שאינם רשמיים בערים חרדיות, שהלינו כי תקציביהם קוצצו לאחר שהחוק בוטל בשנת 2013.

לדברי יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי, הוועדה החזירה למעשה את המצב לקדמותו לפני התיקון לחוק משנת 2013, בזמן ממשלת הבית היהודי, ליכוד ויש עתיד שביטלו את הסעיף הזה.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס יו"ר סיעת יהדות התורה המשמש כחבר ועדת החינוך, אמר בדיון כי מדובר בהשבת תקציב המגיע מלכתחילה ולפי כל דין לתלמידי החינוך המוכר שאינו רשמי.

"תלמידי החינוך המוכר שאינו רשמי הם תושבי הרשות בדיוק כמו תלמידים הלומדים בחינוך הרשמי. הרשויות המקומיות מממנות את כל צרכי תושבי העיר בעלות של עשרות מיליארדים. רק כשמגיע העת לממן חשמל ומים לתלמידי המוכר שאינו רשמי, פתאום אין להן תקציב".

הרב מוזס הוסיף "אני חושב שכל המפלגות כמו מרצ צריכות לתמוך בהחזרת החוק כי מדובר בביטול עוול משווע של פגיעה במגזר ספציפי".

סגן שר הרווחה משולם נהרי אמר כי היום ניתנה האפשרות להחזיר 'עטרה ליושנה'. "החוק הזה הוא שוויוני מאין כמותו כיוון שלא מדובר בתקציבים ממשלתיים. כל התלמידים במוסדות הללו לומדים לימודי ליבה".

החוק אושר פה אחד וזכה לתמיכת האופוזיציה.
כנסת חוק שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד