י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

אחיו של תלמיד הישיבה שנפצע: "התפללו"

אליהו, אחיו של תלמיד הישיבה שנפצע קשה בפיגוע בפסגת זאב ל'בחדרי חרדים': "ראשו ורובו בלימוד תורה"

הפצוע: באדיבות המשפחה
הפצוע: באדיבות המשפחה


"מצבו של אחי השתפר מעט אך מצבו קשה, הוא זקוק לתפילה, המשפחה קוראת לציבור להתפלל עבורו", כך אומר בראיון ל'בחדרי חרדים' אליהו ב. - אחיו של תלמיד הישיבה בן ה-21, שנפצע היום (ב'), קשה בפיגוע בפסגת זאב שבירושלים.

"יוסף חיים", מספר האח, "הינו תלמיד ישיבה ספרדית גדולה בירושלים, הוא נסע היום לקבר שמעון הצדיק לרגל ההילולא ושב הביתה לפסגת זאב. הוא עלה לרכבת הקלה וירד בתחנה בסמוך לבית. איש מבני משפחתו לא ציפה שפיגוע יתרחש דווקא כאן בפסגת זאב.

"כשהוא היה בדרך הביתה רגלית, הוא הבחין באחד המחבלים והחל לצעוק לעבר האזרחים ברחוב 'מחבל תיזהרו, מחבל תיזהרו', הוא לא ידע שיש מחבל נוסף, שהגיע מאחוריו ודקר אותו".

לדברי אחיו, מדובר בבחור ישיבה שכולו עסוק בתורה: "רובו וכולו בלימודי הגמרא בישיבה, זה העיסוק היחידי שלו בחיים".


צילום: חטיבת דובר המשטרה

"מעולם לא היה בשכונה שלנו פיגועים, הוא היה רגוע לעבור בשכונה. לצערינו הרב אין כבר מקום בטוח ירושלים בפרט ובארץ וישראל בכלל".

"כמקורבים לגרי"מ אברג'ל זצ"ל", מוסיף האח, "אנחנו רואים את הנבואה שלו הולכת ומתגשמת. הרב אמר: 'עד עשרה בטבת קחו את זה בחשבון אף אחד לא יישאר, יהיה דבר בעם, יהיה מכה מכה, ייגמר שמיטה תראו מה יקרה... ה' בעצמו לא על ידי שליחים, כמו מצרים. אוי להם לאנשים'. לצערינו זה קורה בשטח".

בינתיים מתפללים רבים למען יוסף חיים בן זהבה. "בשעות הערב נערכה תפילת רבים בבית הכנסת השכונתי על ידי הרב ניסן סלמני הכהן", מספר האח, "וכך גם בישיבה בה אני לומד".

בשעות הצהרים לאחר השעה 14:00, שני מחבלים בני דודים בני 13 ו-15 הגיעו מרחוב הארבעה בפסגת זאב, שם דקרו את יוסף חיים בן זהבה (21) ופצעו אותו קשה. המחבלים המשיכו במעלה רחוב הששה עשר, הבחינו בנער רכוב על אופניים דקרו ופצעו אותו אנושות.

אזרח שהבחין בדקירה של הילד, רץ לעבר המחבלים והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם. מחבל אחד נפגע על ידי רכב. מחבל שני המשיך לרוץ. ניידת של תחנת שפט עם קצין ושוטר מג"ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, השוטרים קראו לו לעצור, משלא עצר ביצעו ירי לעברו וחיסלו אותו.

המחבל בן ה-15 מת מפצעיו ובן דודו בן ה-13 מטופל במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם בבית החולים הדסה הר הצופים.

הפצוע השני, נער בן 13 שנדקר, יצא מחדר הניתוח בו שיתפו פעולה צוותי לב חזה, כירורגיה וכירורגיה של כלי דם. הוא יעבור מונשם ויציב ליחידה לטיפול נמרץ. התפללו עבור נאור בן רות לרפואה שלמה.
פיגוע דקירה ירושלים פסגת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד