ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מתלוננים בכנסת: "כופים עלינו לעבוד בשבת"

הוועדה לפניות הציבור בכנסת, דנה בתלונות עובדים הטוענים שמעסיקים מחייבים אותם לעבוד בשבת • גם יחימוביץ' מחתה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר, דנה בפניות אזרחים הטוענים כי מעסיקים מחייבים אותם לעבוד בשבת, כתנאי לקבלתם למקום העבודה.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר כי, "אנחנו כוועדה נבדוק את המצב מבחינה חוקית והפרת חוקי האפליה בעבודה. מקימי המדינה לא היו אנשים דתיים ובאו מרקע סוציאלי. הם קבעו את יום המנוחה ביום השביעי. יש היום לא פחות יהודים שלא רוצים לעבוד בשבת ממה שהיה אז". עו"ד יצחק מירון שהופיע בוועדה הזהיר כי, "אם התהליך הזה לא יעצר, תהיה אפליה חמורה של עובדים שומרי שבת".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי, "לפעמים החופש של אדם לקנות בשבת הוא שעבוד של אדם אחר העובד בשבילו. רוב העובדים המועסקים בשבת הם אנשים עניים שאין להם ברירה, רובם משתכרים שכר מינימום ומטה. התופעה הזו הולכת ומתרחבת. לצערי היום הזכות לנוח בשבת שבעבר בהמה נהנתה ממנה נלקחת היום מבני אדם. בעיני זה חוק סוציאלי מהמעלה הראשונה ואנחנו החילונים לא צריכים להתבייש להיכנס לזירת המאבק הזו עם הערכים שלנו. הפתרון שעולה מידי פעם של יום מנוחה ביום ראשון הוא פתרון יפה ואלגנטי. זה פתרון שגם מתכתב עם הציבוריות החילונית וגם נותן פתרון לעבודה בשבת".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר סיכם כי הוועדה תבקש ממשרד הכלכלה להגיש לוועדה דו"ח בתוך חודש, על נתוני האכיפה בהשוואה לנתוני האכיפה אשתקד. כמו כן הוועדה תשקול להגיש הצעת חוק לשינוי חוק שעות עבודה ומנוחה על מנת למנוע אפליית עובדים שומרי שבת".
כנסת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד