ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

שני פצועים בפיגוע דקירה ברעננה; המחבל נוטרל

שני בני אדם נפצעו באורח קל וקשה בפיגוע דקירה ברחוב אחוזה ברעננה; המחבל נוטרל על ידי אזרחים במקום

שני פצועים בפיגוע דקירה ברעננה; המחבל נוטרל


פיגוע דקירה ברחוב אחוזה ברעננה - שני בני אדם נפצעו באורח קל וקשה כתוצאה מדקירה, המפגע נוטרל על ידי אזרחים במקום ופונה במצב קשה.

בסביבות השעה 8:40 בבוקר, צעיר בן 22 תושב בית חנינא במזרח ירושלים בעל תעודת זהות כחולה, דקר שני אזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס ברחוב 'אחוזה' במרכז העיר רעננה, ופצע אחד במצב קשה ואחד במצב קל. אזרחים ששהו במקום עצרו אותו, והמחבל נוטרל ונפצע קשה.

השטח נסרק מחשש למפגעים נוספים או מטענים שהושארו בזירה. ראש עיריית רעננה זאב ביילסקי שנכח במקום, הגן על המפגע כדי שלא יפגע מאזרחים.

חובש בכיר במד"א אלכס וליקובסקי שטיפל בפצוע סיפר: " במקום הייתה המולה גדולה וכוחות ביטחון רבים, הם הובילו אותנו לגבר כבן 32 בהכרה מלאה שהתהלך בזירה, הוא סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קל, הוא תיקשר איתנו בדרך וסיפר שכשהמתין בתחנת האוטובוס לפתע הגיע מחבל בשנות העשרים והתחיל לדקור אותו, עוברי אורח התנפלו עליו וניטרלו אותו".

זירת הפיגוע ברעננה:

צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מוסרת כי "סמוך לשעה 08:50 התקבל בתחנת כפר סבא דיווח על אירוע חבלני- דקירה ברח' אחוזה 98 ברעננה. כוחות גדולים של משטרת מרחב שרון בפיקוד ממ"ר שרון תנ"צ קובי שבתאי במקום.

"מתחקור ראשוני עולה כי צעיר תושב מזרח ירושלים יליד 93' הגיע לתחנת אוטובוס ודקר אדם שהמתין בה. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע עד בוא כוחות המשטרה".

מדוברות מד"א נמסר: "חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לביה"ח מאיר גבר כבן 32 במצב קל עם פצעי דקירות בפלג גופו העליון. במקום האירוע נמצא המפגע מחוסר הכרה, כרגע בשליטת כוחות המשטרה שבמקום".

ארבעה פיגועי טרור בירושלים
כזכור, אמש אירעו ארבע פיגועים, כולם בירושלים. המקרה הבולט אירע בפיגוע בשעות אחר הצהרים, כאשר מחבל בן 13 יחד עם בן דודו בן ה-15, שניהם מבית חנינא, יצאו למסע רצח בשכונת פסגת זאב בירושלים. הם דקרו תלמיד ישיבה בן 21 ופצעו אותו קשה, המשיכו וחיפשו קרבן נוסף, איתרו נער בן 13 רוכב אופניים, דקרו ופצעו אותו באורח אנוש.

מוקדם יותר בשעות הצהרים, מחבלת בת 16 גם היא מבית חנינא הגיעה לרחוב דרך בר לב בסמוך למטה הארצי של המשטרה. שוטר מג"ב פנה אליה לאחר שעוררה את חשדו. כשביקש לבדוק את התיק שלה, היא שלפה סכין ודקרה אותו.

השוטר הגיב במהירות, על אף פציעתו דרך את נשקו, ירה ונטרל את המחבלת. השוטר פונה במצב קל להדסה הר הצופים. המחבלת נפצעה בינוני.

בשעות הבוקר של יום אמש, המחבל מוסטפא חטיב בן 18 מג'בל מוכבר הגיע מכיוון בית הקברות לשער האריות.

לאחר שידו הייתה בתוך הכיס שוטרים ניגשו אליו במטרה לבדוק אותו. המחבל שלף סכין ודקר את אחד השוטרים. בנס, הסכין פגעה בשכפ"צ והשוטר לא נפצע. השוטרים הגיבו במהירות, שלפו את נשקם וניטרלו את המחבל בטרם הספיק לבצע דקירות נוספות. המחבל נהרג.

את יום הפיגועים אתמול סיים מחבל, בן 23 מהכפר קטנה באזור ירושלים. הוא עלה על אוטובוס שיצא מנווה אילן לכיוון ירושלים והתיישב בחלק האחורי קרוב לחייל. בכניסה לעיר תקף את החייל עם סכין ופצע אותו תוך קריאות 'אללה אכבר' - ואז ניסה לחטוף את נשקו. בסופו של דבר חוסל. החייל בן ה-19 פונה במצב קל עד בינוני להדסה עין כרם.
פיגוע דקירה רעננה מחבל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד