ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בדיקת אור ירוק: תחנות אוטובוס רבות לא נגישות לאנשים עם מוגבלויות

המידע חלקי והתשתית רעועה. מנכ"ל אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לוודא כי כל תחנות האוטובוס נגישות ובטוחות, ולא גורמות לאוכלוסיות המיוחדות לא לעשות בהם שימוש ולא לנהל אורח חיים תקין כמו של אדם רגיל"

בדיקת אור ירוק: תחנות אוטובוס רבות לא נגישות לאנשים עם מוגבלויות



האם תחנות האוטובוס בישראל עומדות בתקן ובחוקים שמשרד התחבורה קבע?

מבדיקת מתנדבי מועדוני "אור ירוק" לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי שחל ב-20 בספטמבר, עולה כי תחנות אוטובוס רבות אינן נגישות לנכים, ברבות מהן אין כתב ברייל כנדרש, אין הצללה וחסרים דפי מידע וזמני נסיעות לרווחת הציבור.

הבדיקה התבצעה ב-50 ישובים ברחבי הארץ, וכללה 255 תחנות שונות.

במהלך הבדיקה בדקו המתנדבים את תשתית תחנת האוטובוס – האם קיימת הצללה, האם ישנם ארבע כסאות בתחנה, האם התחנה נגישה לאנשים עם מוגבלויות, האם ישנו דף עם כתב ברייל עבור עיוורים, האם ישנו שלט צהוב עם מידע והאם קיים דף מידע עם זמני הגעת האוטובוסים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנשים לא עושים שימוש בתחבורה הציבורית בישראל כי היא לא נוחה ולא תמיד נגישה. תחנה שלא נגישה ואיננה בטוחה מסכנת את שלומם של האנשים עם הצרכים המיוחדים ולכן משרד התחבורה חייב לוודא כי כל תחנות האוטובוס נגישות ובטוחות, ולא גורמות לאוכלוסיות המיוחדות לא לעשות בהם שימוש ולא לנהל אורח חיים תקין כמו של אדם רגיל. לו התחבורה הציבורית תשתפר יותר אנשים יעשו בה שימוש וכך נוכל לצמצם את זיהום האוויר, הפקקים ותאונות הדרכים".

בדיקת אור ירוק: רוב התחנות לא היו נגישות לעיוורים ונכים

• ב-171 תחנות אוטובוס מתוך 255 תחנות האוטובוס שנבדקו (67%) לא היה דף עם כתב ברייל או שהוא לא היה תקין.
• ב-124 תחנות אוטובוס מתוך 255 תחנות האוטובוס שנבדקו (48%) לא היו מדבקות מידע גדולות (צהובות) עם מספרי הקווים.
• ב-70 תחנות אוטובוס מתוך 255 תחנות שנבדקו (27%) דף המידע עם זמני כל הקווים לא היה קיים או שלא היה תקין
• ב-61 תחנות אוטובוס מתוך 255 תחנות האוטובוס שנבדקו (24%) לא היה מקום לכיסא גלגלים.
• ב-38 תחנות אוטובוס מתוך 255 תחנות האוטובוס שנבדקו (15%) לא היו ארבע מקומות ישיבה עבור הנוסעים.
• ב-23 תחנות אוטובוס מתוך 255 תחנות האוטובוס שנבדקו (9%) לא היה שלט צהוב שבו ניתן לדעת איזה קווים עוברים בתחנה ולאן היעד שלהם.
• ב-16 תחנות אוטובוס מתוך 255 מתחנות האוטובוס שנבדקו (6%) לא הייתה הצללה לתחנה או שההצללה לא הייתה תקינה.

שר התחבורה ישראל כץ התחייב כי עד סוף שנת 2014 כל תחנות האוטובוס תהיינה נגישות עבור אזרחים עם מוגבלויות. בתכנית הרב שנתית ליישום נגישות תחבורה ציבורית עירונית (2010) טען השר כץ כי: "ממצאי הדוח מלמדים כבר היום כי 71% מכלל האוטובוסים העירוניים הם נגישים ועד שנת 2014 יהיה כל צי האוטובוסים העירוני נגיש. כמו כן, מצופה שעד סוף שנת 2014, כל תחנות האוטובוס תהיינה נגישות ומשולטות בשילוט נגיש על פי החוק".
עמותת אור ירוק כביש רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד