י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההרוג בפיגוע הדריסה בגאולה: רבי ישעיהו עקיבא קרישבסקי הי"ד

"ירא שמים, מקפיד על קלה כבחמורה ומקושר בלב ונפש לרבו האדמו"ר מפינסק קרלין" - כך מספרים הבוקר חבריו של הנרצח המנוח הי"ד, שקיבלו בהלם את הבשורה המרה על פטירתו בפיגוע האכזרי בשכונת גאולה • פרופיל

הגאון רבי ישעי'ה קרישבסקי זצ"ל צילום: שמואל דריי
הגאון רבי ישעי'ה קרישבסקי זצ"ל צילום: שמואל דריי


ההרוג בפיגוע הדריסה האכזרי הבוקר (ג') בשכונת גאולה בירושלים הוא הגאון רבי ישעיהו עקיבא קרישבסקי הי"ד, מחסידי פינסק קרלין בירושלים. בעל מחבר הספר 'פניני ישעיהו' על התורה, כשהוא בן 59 בפטירתו - השם ייקום דמו.

הבוקר הוא חזר מתפילת שחרית בבית המדרש של חסידות פינסק קרלין בשכונת 'בית ישראל' בירושלים, שם קרא בתורה ואף קיבל עליית רביעי בקריאת ראש חודש. לידו עמד אדם נוסף - הרב יום טוב ליפא בן רוזה, המאושפז בבית החולים. הם עמדו בתחנה בכדי לתפוס מונית, ואז אירע פיגוע הדריסה האכזרי והנורא.

המנוח הי"ד נולד בירושלים בשכונת עץ חיים בז' אייר תשט"ז, לאביו הגאון רבי ראובן קרישבסקי זצ"ל רבה של שכונת עץ חיים מגדולי מגידי השיעורים ותלמידי החכמים בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים, ולאמו מרת מלכה.

ר' ישעי'ה השתייך לחסידות פינסק קרלין. מידי שבת היה מתפלל בבית המדרש של החסידות, כך גם היה מגיע למנחה ומעריב, ושומע שיעור דף היומי מהמגיד שיעור רבי אליש בריזל.

בעבר גם היה יד ימינו של העסקן המפורסם רבי יחיאל רבינוביץ ז"ל מירושלים שנפטר לפני מספר שנים. המנוח היה מקושר לאדמו"רי פינסק קרלין, ובפרט היה מקושר בלב ונפש לאדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א אליו היה מתבטל כתלמידי בפני רבו.

הוא נודע כתלמיד חכם עצום וחיבר את הספרים 'פניני ישעיהו' על התורה והמועדים ופרקי אבות וזכה להסכמות נלהבות מגדולי האדמו"רים והרבנים.

היה מסתופף גם בחצר חסידות לעלוב-בראנוביץ ברחוב רבינו גרשום בירושלים.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "היה אדם ירא שמים מרבים בצורה מופלאה, הוא לא היה אומר ברכה מבלי שיעמוד לידו אדם שיענה אמן אחריו, הוא היה מחפש בכל ברכת אש יצר מישהו שיענה אחריו אמן".

בנוסף מספרים מכריו כי "הוא הקפיד כל ימיו לא לדבר בתפילות, ושמר על כך מכל משמר".

הותיר אחריו בן אחד - שניאור זלמן קרישבסקי חסיד חב"ד המתגורר בבני ברק.

הלוויה תצא בשעה 14:00 בצהריים מבית המדרש הגדול פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

זירת פיגוע הדריסה: צילום: ציקי פרנק
ישעיהו קרישבסקי פינסק קרלין פיגוע דריסה גאולה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד