א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חירום: נתניהו יכנס את הקבינט המדיני-בטחוני

ליברמן מפרסם חמש מסקנות • במערכת הפוליטית דורשים הכרעה - האם נתניהו יטיל סגר ויכניס את צה"ל למזרח י-ם?

פלאש90
פלאש90


בעקבות גל הפיגועים הבוקר ברחבי הארץ - ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הצהריים (ג') את הקבינט המדיני ביטחוני כדי להחליט על צעדים נוספים לאור הטרור הלא פוסק.

בנוסף, ראש העיר ירושלים ניר ברקת קרא הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סגר מלא עד להודעה חדשה על הגדה ושכונות הערביות בירושלים מהם יצאו המחבלים.

ברקת אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל והוסיף כי "לא יתכן שתושבי ישראל ובפרט ירושלים יחיו תחת איום טרור יום יומי", ברקת הוסיף כי "הסגר יוסר רק לאחר שהשקט ישוב לרחובות".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי הוא מצפה שבתום ישיבת הקבינט שתתכנס בצהרים ייצאו החלטות והנחיות ברורות: "אף מחבל או מחבלת לא יוצאים חיים משום פיגוע, לאמץ את נהלי הפתיחה באש הנהוגים בארה״ב, לשלול תושבות מכל תושב מזרח ירושלים המעורב בפעילות טרור, להפעיל חוקי חירום ולהנהיג ממשל צבאי בכל מקום שנדרש על-מנת למגר את הטרור".

"אני מזכיר לראש הממשלה ולחברי הקבינט: במילים לא עוצרים מחבלים. ביטחון משיגים ביד ברזל", אומר ח״כ ליברמן.

יו"ר 'ועדת החינוך' של הכנסת ח"כ יעקב מרגי קורא לראש הממשלה נתניהו להכיר במציאות ולהכריז שהתחילה התקוממות מאורגנת ולכן לפעול בהתאם להתנהלות בהתקוממות כולל סגר ומעצרים, הכנסת צה"ל לשכונות ולכפרים בירושלים, ועוד.

מרגי קורא לשר לביטחון פנים לבטל את רישיון ההפגנה בסכנין, וקורא לראשי המגזר הערבי בישראל לבטל את ההשבתה של המגזר היום - "לא לגמגם ולא לקרוץ עין, אלא לעמוד ולהכריז על הפסקת האלימות".

השרה מירי רגב אמרה כי היא "תמליץ לרוה"מ להטיל סגר על מזרח ירושלים". רגב אמרה כי - "זו תקופה קשה אבל אנחנו יכולים לטרור הזה, עוד לא אמרנו את המילה האחרונה, יש שורה של צעדים נוספים שרוה"מ יעביר היום בקבינט. תושבי מזרח ירושלים זוכרים היטב את התקופה שבה צה"ל נכנס לשם ב-67 ואם זו תהיה התשובה לגל הטרור הזה - אז זה מה שיהיה".

גם ח"כ חיים ילין (יש עתיד) קורא לממשלת ישראל לגלות מנהיגות - "אני קורא לחברי הקבינט להיות נחושים, בדיוק כמו תושבי ישראל המסתובבים ברחובות, חורקים שיניים וממשיכים בשגרת החיים. לא ייתכן שהאזרחים יהיו חזקים יותר מהמנהיגות. על ממשלת ישראל לגלות בעת הזו מנהיגות, נחישות ואחדות. אנחנו במלחמה וצריך להכות בטרור ביד קשה".

הפיגוע בשכונת גאולה הבוקר:

צילום: ציקי פרנק
נתניהו קבינט טרור סגר מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד